Jurnal de BAC: Competențele vieții

bacalaureat

Sursă imagine: Google Images

M-am gândit dacă să fac pentru fiecare competență în parte, câte un articol separat. Și în timp ce m-am tot gândit eu, s-au dus competențele vieții și am ajuns să scriu despre toate cele trei (3) competențe, în același articol (iar acum mă întreb sincer: Oare când am să scap de scrisul cifrei între paranteze?).

Totuși, înainte de a scris despre competențe, pe rând, în ordine, începând cu Limba Română și terminând cu Limba Engleză, trebuie să mă laud cu biroul meu pe care am făcut curat. Și mă laud cu el, să se simtă și el bine, că dacă nu s-a mai văzut așa frumos de când a început bacul (vreo două (2) săptămâni), de acum în colo nu o să se mai vadă așa frumos până după admitere. Deci da. Mă laud cu el din lipsă de a face altceva și pentru că l-am aranjat după competențe. Și nu. Nu vreți să știți cum arăta înainte.

 

competente bac

Sursă Imagine: arhiva proprie

Și să începem.

Competențele la Limba și literatura română: Ziua când încă nu am realizat că am intrat în BAC, dar el începea în mod oficial. Totuși, când am ieșit pe ușă, asta după ce m-am schimbat din pantaloni negri și cămașă în fustă neagră și cămașă, pe motiv că nu ne primesc în sală, tremuram ca varga. Da. Tremuram fără motiv și mă simțeam ca vițelul dus la tăiere (chiar dacă nu știu cum se simte, cu adevărat, un vițel dus la tăiere). M-am dus mai devreme. Deși intram la 10, m-am dus de la 9 și 20. Și am intrat mai devreme, că toată chestia asta merge repede. Intri în sală, ți se dă un subiect, citești un text, răspunzi pe o ciornă la niște întrebări, iar apoi te duci în fața a două profesoare și le spui, verbal, ceea ce ai scris. Ele te întreabă întrebarea pe care tu deja o știi, tu răspunzi ce ai scris, ele te întreabă și altceva, iar tu simulezi o față tâmpă și speri să li se facă milă de tine și să te lase în pace, lucru care nu se întâmplă. Dacă tot te-ai dus la tăiere, măcar să fii tăiat până la capăt, nu? Păi treabă-i asta, așa.. doar pe jumătate? Am încercat să mă uit doar în ochii profei mele de română dintr-a 12-a (aka Minerva Lăcătușu – pentru bloggeri și restu lumii)  și să îi transmit telepatic să nu-mi mai pună și alte întrebări și să mă lase să părăsesc sala aia. Dar nu. Nu mi-a ieșit. Concluzia? Eu știe să vorbește corect românește. Experimentată!

Competențele digitale: Ziua când tot nu am realizat că am intrat în BAC, dar era deja a doua probă, fie ea și doar o competență banală. Tot atunci a fost și ziua când talentul meu artistic a ajuns la capacități maxime, iar în timp ce așteptam să înceapă o dată proba aia, mi-am desenat buletinul. Și a ieșit poza pe care o veți putea admira sub paragraful acesta. Dar stați, nu vă duceți încă în jos. Citiți aici. Și a început și proba, după lungi așteptări. Iar enunțurile erau ceva de genul. primul pe foaia de examen, următoarele trei (3) pe calculator. Iar primul pe foaia de examen și următoarele trei pe calculator. Și uite cum făceai exerciții de ridicat și coborât ochii în foaie. Și da. Era frustrant, iar cerințele alea parcă nu se mai terminau. Dar s-au terminat. Iar eu, din primii unsprezece (11) elevi, dintr-un total de douăzeci și patru (24), am ajuns să mi se ia folder-ul ăla de pe ecran ULTIMA… pentru că da, de ce să le iei pe rând, când poți să se iei pe sărite, dintr-o parte în alta. Concluzia? Știu a folosi calculatorul prin faptul că am făcut o diagramă în Excel, o cheie primară în Acces, o umbră în Power Point, un text formatat în  Word, niște chestii în HTML și căutări pe net. Experimentată!

bacalaureat

Sursă Imagine: arhivă proprie

Competențele lingvistice – Limba Engleză:  Ziua în care eu încă nu am realizat că am intrat în BAC, fiind, totuși, a treia probă oficială. Am intrat în sală. Am așteptat să înceapă audiția (listening). A început audiția, dar casetofonul s-a oprit după ce ni s-au spus două fraze din text, iar profele din asistență se așteptau să putem răspunde deja la cele vreo patru (4) întrebări. Ni s-a schimbat casetofonul, ne-am dat audiția, iar apoi ne-au schimbat sălile pentru scris. Scrisul vieții. Două texte lungi, iar eu aș fi dormit acolo și nu le-aș fi citit. Dar le-am citit în timp ce-mi rodeam stiloul (fără să-mi dau seama că fac asta). Și-am răspuns la întrebări. iar apoi m-am apucat de texte. Unul o scrisoare către o prietenă în care să-i dau niște informații să vină la Sinaia că-i tare fain, iar altul despre self-discipline, prezentându-mi opinia mea și importanța chestiei ăștia. Și după ce am scris vreo treizeci (30) de rânduri, mi-am dat seama că trebuia să scriu între optsprezece (18) și douăzeci (20). Iar apoi taie, dacă știi ce să tai. Ce-a ieșit, habar nu am, că parcă am tăiat cele mai importante chestii. Concluzia? Încă nu o știu. Azi am dat audiția și scrisul, mâine speaking-ul. Rămâne de aflat spre sfârșitul săptămânii, dar cu siguranță luăm noi și aici nivel maxim, că de ce n-am lua?

Concluzia per total? Sunt o joacă. Buba a mare abia lunea viitoare apare. BAC-ul ăla terifiant. Și dacă o să dispar brusc, sau alte d-astea, să știți că BAC m-a omorât în cel mai nemilos mod posibil. Amin!

Și da. Ăsta e momentul când mi-aș fi dorit să stau în Zimnicea. Pentru că BAC.

bacalaureat

Sursă Imagine: Google Images

39 de gânduri despre &8222;Jurnal de BAC: Competențele vieții&8221;

  1. las că știu eu că de fapt ai vrut să ne demonstrezi cât spirit civic zace acolo în tine. și cum nu puteai pune doar imaginea cu buletinul ăla mâzgălit pe posterior, ți-ai zis să mai și scrii ceva pe lângă 😉 . baftă la bac, la feribot și la alte mijloace de transport 😀

    • Cred că suntem, oarecum, cu toții speriați… și eu încerc să mai fac câte ceva și mă sperii al naibii de tare când văd că sunt lucruri care nu-mi ies și am început să visez că tocmai lucrurile alea care nu îmi ies îmi pică la BAC. Deci da… e groaznic :)).

  2. Eu zic ca ne pica roman :)) Hai ca mai avem un pic si scapam! Desi urmeaza admiterea la facultate, dar macar n-o sa mai fie stresul bacului :)) Cred. :)) Competentele mi s-au parut intr-adevar o pierdere de timp, mai ales ca majoritatea colegilor mei au luat experimentat, unii pe merit, altii pe ochi frumosi. Meh. Vedem ce se intampla la scris 🙂 >:D<

Spune-mi părerea ta!

