Jurnal de BAC: Eminescu… jur că te iubesc

bacalaureat

Sursă Imagine: Google Images

De luni, de pe 30 iunie 2014, bietul Eminescu este urât de majoritatea elevilor care au dat bacul anul acesta pentru prima oară, pentru a doua, pentru a treia sau pentru a n-a oară. Eu în schimb, eu vreau să-i mulțumesc pentru că a scris „Luceafărul” și pentru că mi-a picat la BAC. Așa că, Eminescule, de acolo de unde ești tu, acum ai un motiv să te răscolești mai puțin în mormânt – unu în minus care să te urască.

Eu m-am bucurat că a picat Eminescu. Acum, că a picat atât pe foaia de hârtie, cât și în plic, e partea a doua. Eu însă mă bucur că a picat pe hârtie. M-a ajutat să scriu multe pagini. Atât de multe încât nici eu nu mai știam de unde mama naibii le mai scot. Și pentru că m-a ajutat să scriu multe pagini, eu țin să-i mulțumesc lui Eminescu c-a picat la BAC.

Nimeni, dar absolut nimeni, nu se aștepta să mai pice, pentru al treilea an la rând, poezia. Și mai ales Eminescu care a mai picat și acum doi ani. Toți se așteptau la proză, mai ales că, în ultimul timp, au fost aruncate zvonuri cum că va pica o operă cu „M” („Moromeții”, „Mara”, „Moara cu noroc”). Și a picat ceva cu „M”. Doar că nu a fost o operă cu „M”, ci un autor cu „M”. Dar na. Autor. Operă. Tot pe-acolo și ele. Doar eu citeam ca înecata poeziile. Dar stați liniștiți, că nu m-am omorât să învăț comentariile cu nu știu câte săptămâni înainte, ori să fac pregătire pentru comentarii. Nu. Mi se pare o prostie să înveți părerile unora despre poeziile altora. Nimeni nu știe ce a gândit cu adevărat autorul când a scris ceea ce a scris. Așa că nu. Nu am învățat comentariile, pentru că asta nu atestă cât de inteligent, sau cât de prost ești. Asta atestă câtă voință ai să înveți aberațiile altora, care, cică, se numesc critici. Iar eu nu. N-am voința de am încărca memoria cu așa ceva. Așa că, duminică, înainte de BAC-ul la română, eu am citit toate comentariile. Iar la BAC am scris ceea ce am reținut și desigur, am mai dezvoltat ideile.

comentarii romana

Sursă Imagine: Facebook

Sinceră să fiu, nu cred nimic din ceea ce am scris în alea aproape patru pagini de comentariu. Absolut nimic. Îmi pare o prostie. O mare prostie. Dar na. Prostiile alea se punctează ca să îți ateste ție cât timp ai fost dispus să pierzi să înveți părerea unuia. Totuși, mulțumesc Eminescu pentru inspirație. Și nu. El nu are absolut nicio vină. De unde să știe el că poeziile lui o să fie criticate de alții și mai apoi acele critici or să fie date spre învățat în vederea evaluării competențelor în cadrul unui examen. Bietul Eminescu. În nebunia lui habar nu avea de așa ceva. A scris pentru că așa a simțit. Iar asta este singura critică care se poate aduce poeziei. Simțirea și gândurile poetului care vor rămâne mereu necunoscute nouă. Ori, dacă vreți într-adevăr să le cunoașteți și să ne puneți să le învățăm, iar apoi să ne dați un examen din ele, duceți-vă și înviați-l din morți. Aflați ce mama dracului a vrut să scrie și apoi spuneți-ne și nouă. Mulțumim.

Apropo. Oficial, la ceea ce vedeți mai jos, am să le dau foc! + matematica, dar asta în postul de mâine.

bacalaureat romana

Sursă Imagine: arhivă proprie

Și dacă vă gândeați că plec în sfârșit de pe aici, am să țin să vă dezamăgesc. Nu plec. În continuare am să vorbesc despre subiectul doi. Subiect care cerea un text argumentativ despre rolul campaniilor de promovare a unui stil de viață sănătos. Și în plus, să dăm două exemple din operele studiate. Nu am nicio problemă cu înșirarea cuvintelor pe tema unui stil de viață sănătos. Dar două exemple din operă? Ce mama dracului să scriu? Cum Ion și Moromete munceau pământul pentru a avea un stil de viață sănătos, ori pentru a promova asta printre semenii lor? Ahhh. Gata. Acum m-am prins. Cei doi autori, ale celor două romane, Liviu Rebreanu, respectiv Marin Preda, au scris aceste două opere pentru a promova printre cititorii lor stilul de viață sănătos. Fir-ar. Și au abia după BAC m-am prins. Dar na. Mai bine mai târziu, decât niciodată.

Și ca să vedeți acum că-s fată de treabă, cum nu m-am plâns de Eminescu, ba chiar m-am bucurat că a picat la BAC, n-am să obiectez nimic nici la subiectul unu. Ăla-i tipic. Mie, subiectul unu, îmi pare a fi un subiect de cultură generală privind cunoștințele despre limba română. Ahh… da.. mai puțin enunțul în care mă pun să comentez un paragraf, ori acela în care mă întreabă rolul verbelor la imperfect. Adică, eu personal, nu consider că autorul, folosind verbe la imperfect, s-a gândit să ilustreze că eternizează acțiunea. În rest, subiectul unu poate fi subiect de cultură generală aplicată pe text.

Cât am să iau eu la BAC, la română? Habar nu am. Aș spera la un peste 9. Dar, având în vedere că la subiectul doi și trei corectarea este subiectivă, îmi aștept nota finală, care, de altfel, nu va atesta absolut nimic. Ci doar voința mea de a toci sau nu.

20 de gânduri despre &8222;Jurnal de BAC: Eminescu… jur că te iubesc&8221;

  1. Cât mă enerveeeezi! Și eu voiam ca după BAC-ul la română să dau foc tuturor materialelor, dar am o soră mai mică și s-ar putea să aibă nevoie de ele, așa că toate foile încă stau în birou și se uită la mine. Arde-le pe ale tale și pentru mine, will ya? :))

  2. :)) Si mie mi se pare stupid sa te vaiti ca ti-a picat Eminescu… adica Doamne, zi-mi ceva mai usorrrr.
    A fost un mare noroc. Dar la anul siiigur va fi proza! Deci acum e clar, nu se poate fara proza!

    Nu te razgandesti cumva cu materialele alea?;;) :))

    • Ceva mai ușor? Îți zic eu ceva mai ușor. Bacovia. Știam mai mult :)).
      Și la anul va fi Bacovia! Îți zic eu! BACOVIA! Că va fi în toamnă proză.. și în vară BACOVIA!

      Și nu prea aș vrea să mă răzgândesc cu materialele alea. Pentru sufletul meu vreau să le văd cum ard. Ce propui, altceva, să fac cu ele?

Spune-mi părerea ta!

