Jurnal de BAC: Proba la Matematică

bacalaureat

Sursă imagine: Google Images

Azi îi joi. Iar ieri, miercuri, am dat BAC-ul la matematică. Șiiii…. șiiiii…. șiiiii… OFICIAL am scăpat de matematică pentru TOATĂ viață (plecăciuni în fața tuturor divinităților existente și inexistente). Și nu. Nu e pentru că nu mi-a plăcut matematică. Matematica, dacă stai să o privești din mai multe unghiuri, are o frumusețe aparte și, dacă chiar vreți să știți, este utilă în viața de zi cu zi. Iar aici nu vorbesc despre banalele operații matematice, ci despre matematica aia complexă cu integrale, derivate, matrici, polinoame și alte cele. Deși pe parcursul anilor de liceu, elevul urăște din tot sufletul lui matematica, indiferent că se pricepe la a-i desluși tainele, sau nu, după liceu, brusc, unii încep să o iubească din simplul fapt că au scăpat de ea.

Probabil vă întrebați de ce spun că matematica e frumoasă. Ei bine, matematica are un rol important în dezvoltarea noastră încă din primii ani de școală. Ea, materia, dacă ne este predată și prezentată cum trebuie, este unul din elementele care ajută la dezvoltarea noastră din punct de vedere intelectual. Matematica, deși poate nu credeți, ori nu vreți să credeți, ne dezvoltă logica și modalitatea de sintetizare a oricărui lucru în viața noastră. Este materia care are capacitatea de a ne mări posibilitatea de înțelegere și aprofundare a tuturor lucrurilor și întâmplărilor din viața noastră. Dar, cum profesorii noștrii scumpi și dragi ne pun doar să memorăm niște formule pe care să le aplicăm mai departe fără a le vedea utilitatea în viața noastră, matematica devine pur și simplu grețoasă și, în loc să ne ajute să ne dezvoltăm, ne distruge încetul cu încetul.

BAC-ul la matematică a fost unul ciudat. Tare ciudat anul acesta. Asta pentru că la mate-info au fost subiecte mai ușoare ca la bio-chimie, când, de fapt, trebuia să fie fix pe invers. Normal, noi, cei de la mate-info nu ne plângem absolut deloc. Chiar ne bucurăm. Subiectele au fost acceptabile. Aș putea spune chiar ușoare. Doar eu, logic, că de ce nu aș face asta, am dat-o în bară la un exercițiu… și asta nu pentru că nu aș fi știut să-l rezolv, ci pentru că am rezolvat greșit. Și da. Mi-am dat seama de asta fix după ce am semnat și am ieșit din sală. Dincolo de ușă. Dar nu, pe mine nu mă interesează nota. Absolut deloc. Așa cum spuneam și în articolul anterior, nota nu reflectă absolut deloc cât ești de prost sau cât ești de deștept. Nota aia reflectă cât ai fost capabil să rezolvi în momentul ăla în condiții de stres. Atât. Sau poate nici măcar asta.

Acum sunt fericită că pot scăpa de toate cele de pe pereți. De formule. De foi. De hârtiuțele motivaționale pe care scrie de zeci de ori: „Eu o să știu la BAC la mate!!!”, „O să iau BAC-ul la mate!!!”. În sfârșit pot să le dau și lor foc, împreună cu toate alea de la română. În sfârșit pot să mă bucur de a fi scăpat de ele din fața ochilor pentru tot restul vieții mele (plecăciuni în fața tuturor divinităților). Adio vouă.

bacalaureat matematica

Sursă Imagine: Google Images

După ce am ieșit de la mate, oficial, eu, am luat BAC-ul și nu mai am niciun stres, chiar dacă, mâine, am ultima probă la biologie. Nici nu-mi vine să cred că mai e atât de puțin și trece și asta și că, în curând, etapa asta se va încheia definitiv în viața mea. Acum îmi pare deja ceva foarte ciudat. Am terminat un liceu. De fapt încă nu. Mâine. După ultima probă. L-am terminat. Gata. S-a dus. Definitiv și irevocabil. Până acum mă bucuram. Acum încep să devin nostalgică.

14 gânduri despre &8222;Jurnal de BAC: Proba la Matematică&8221;

  1. partile cele mai nasoale la bac sunt chichitele. alea mai usoare, la alea cele mai usoara greseste multa lume, chiar si aia foarte buni la mate, pentru ca le subestimeaza si le rezolva rapid. astfel, greseste si pierde puncte. pacat…

  2. Pe mine mă frustează faptul că am făcut perfect subiectul 3 și la s2 de 2,5 și am greșit la lucruri banale, precum coordonatele vârfului sau triunghiului echilateral … mă aștept oricum la un 8,5 deși înainte de a începe a12a am zis că nu-mi iau bacul la mate, acum e exact invers, mă tem că nu scot 5-ul la română

    • Și mie mi-a plăcut matematica. Am și spus asta. Doar că n-am avut un profesor care să mă facă să o iubesc, nu doar să o plac. Matematica e frumoasă, știu asta, chiar dacă nu mi-o arată și nu mă învață cine trebuie.
      Stai liniștit. Și eu m-am bucurat că am scăpat de comentarii. În articolul anterior am zis că le dau foc.

  3. Cata dreptate ai, draga mea !!!
    Am terminat liceul acum ceva ani…16 mai exact…wow, nu-mi vine sa cred ca 16 ani !!! 🙂
    Legat de mate asa este, daca nu ai parte de ore predate cu daruire…matematica este un chin imens…!
    Bafta multa pentru maine !

    • Mulțumesc frumos! Să fie!
      Da. Păcat că nu mulți au darul de a preda frumos matematica. Eu am avut un prof la pregătire care mi-a plăcut cum mi-a explicat tot ceea ce nu înțelegeam la clasă (adică nimic). Dânsului îi mulțumesc pentru că am făcut la BAC.

Spune-mi părerea ta!

