Jurnal de BAC: Oficial am LUAT BAC-ul!

Și nu. Nu l-am luat de la Zimnicea, ci l-am luat pe bune. Gata. Am scăpat. S-a dus. A trecut. Iar acum mă întreb pentru ce mama naibii mi-am făcut așa multe griji, că mare scofală nu a fost.

bacalaureat

Sursă Imagine: Google Images

Ideea e că, Bacalaureatul, examenul ăsta al maturității, nu este nicidecum un examen al testării cunoștințelor și inteligenței tale, atâta timp cât în următoarele 3 luni de vacanță vei uita tot, ci este un examen al stării psihologice și al puterii de concentrare. Da. Examenul ăsta reprezintă cât de mult reziști la stresul acesta psihic și cât de mult te poți concentra astfel încât să poți rezolva niște chestii, care, de altfel, sunt de un nivel mediu și le-ar putea rezolva oricine.

Eu, recunosc, la stres nu rezist și nu mă pot concentra. Fix de aia, la matematică, am greșit din prostie două exerciții și jumătate. Și trebuia să iau 8,80, dar, din câte se pare, nota mea a ajuns la 7,10 (și da, recunosc că atât e). De unde, nu știu. Nu am putut face contestație, din păcate, căci  am venit în București pentru pregătire pentru admiterea la medicină, din 23 iulie. Iar pe barem, știind ce am făcut, îmi ieșea 8,80 în cap. Cum naibii 7,10, habar nu am.

La română, la română am luat 9,20 pentru că nu m-am obosit să scriu critică. Da. Am știut destul ce tâmpenii au debitat unii despre Luceafărul, ca să mai învăț și critică. A fost suficient atât, iar nota mea de 9,20 este pe cunoștințele mele și pe propriile înfloriri și propriul comentariu al Luceafărului. Nu. Nu m-am obosit să învăț comentariile. Doamne ferește. Oricum, alții care au tocit comentariile au luat cu 2-3 puncte mai puțin ca mine. Deci, imaginație și atât.. o da.. și critică.. pe care nu, nu am învățat-o. Nu am vrut să-mi încarc capul cu niște prostii doar pentru o notă care nu mă va ajuta cu absolut nimic în viața asta.

La biologie am luat 9,55, din prostia de a spune „vaaaaaaaaaaaaai ce simplu și ușor e” și uite cum încercuiești prost o grilă și mai omiți câte un detaliu de câteva sutimi. Da. Cam așa ceva am făcut eu. Dar nota asta. Nota asta e perfectă. Doamne de aș lua cam atât și la admitere… Dar o să iau eu și admiterea! Și o să intru la fără taxă! Și da. Gândesc pozitiv. Ce? V-ați obișnuit să gândesc numa negativ? Da. Și eu. Și tremur când mă gândesc că pot greși ceva și nu voi lua admiterea. Și dacă am să greșesc ceva, va fi pentru că al meu creieraș nu rezistă stresului și nu se poate concentra la capacități maxime. Și cedează. Și consideră corect ceva greșit. Sau nu mai consideră nimic nicicum. Și în interiorul lui e o amestecătură de informații care nu se mai disting unele de altele. Da. Știu. Sunt un defect de fabricație. Dar na. Unii oameni mai au și ghinion (gen ai mei). Iar acum nu au decât să se mulțumească cu ceea ce au creat și să nu mai spere la ceva mai bun, că nu.. nu o să mai primească.

Iar voi, cei care veți da bacul și veți citi acest articol, să nu vă speriați. Da. Chiar este un simplu examen care vă supune stresului și vă testează mai ales din punct de vedere psihologic, căci dacă voi sunteți stresați și clacați psihic chiar în momentul examenului, nu vă veți mai putea concentra și nu veți mai putea da cel mai bun randament. Așa că, tratați acest examen cu seriozitate, dar într-un mod cât mai relaxat, asta ca să treceți cât mai ușor și cât mai bine peste el. (proprie experiență – și da… acum tocmai m-am simțit ca o persoană din 1900 toamnă, care a experimentat enșpe mii de chestii și acum dă sfaturi… oamenii sunt ciudați, mai ales eu).

Puteți să știți cât vreți voi. Să fiți cei mai deștepți. Dacă clacați psihic, nu mia știți nimic. Desigur, acum dacă o să vă uitați la lună și la stele și la soare, iar patru ani de zile ați frecat menta, dar nu sunteți stresați absolut deloc, nu… nu o să clacați psihic, dar nu o să luați nici BAC-ul :)).

 

70 de gânduri despre &8222;Jurnal de BAC: Oficial am LUAT BAC-ul!&8221;

  1. felicitari si de la mine cu un pic de intarziere! nici nu ma gandeam ca rezultatul va fi altfel pentru tine.
    ca idee insa: nu ai scapat de BAC inca. multe nopti de acum incolo vei mai visa ca dai BAC ul si asta pe mai multi ani :))). apoi va fi facultatea cu aceleasi vise bantuitoare.
    hai spor la invatat si mult succes la admitere!

  2. La mate eu am gresit fix, dar fix ca prostii :)) zau….in mintea mea lnx=1=> x=0 :)) dar totusi a fost bine, la mate am avut cea mai mare nota, pe mine romana m-a scazut rau de tot, dar nici contestatie nu am facut :)) Oricum, felicitari si succes la admitere :*

  3. Nu imi vine sa cred! Ai luat EXACT aceleasi note pe care le-am luat eu anult trecut! :)))))
    Cat de tare e asta? ;)) Aceeasi situatie ca la tine a fost si la mine la bio, naiba sa o ia de grila gresita! :))
    Felicitari pentru notele mari si pentru ca ai scapat de el. Vacanta placuta! 🙂

  4. Bac-ul si chiar si examenele din facultate, poate si alea de admitere sunt examene de moment si ai dreptate, testeaza emotiile. Ar trebui sa fie pe mai multe zile, sau nu stiu… Eu am emotii de obicei, dar nu pentru subiecte, ci din cauza faptului ca s-ar intampla ceva: daca imi pun 5 alarme si nu suna niciuna, daca ma impiedic si cad si imi rup mana dreapta, daca e blocata circulatia, daca imi cade un meteorit in cap :))) etc etc etc. Si cel mai obiectiv motiv: daca imi e rau in ziua aia? Am patit-o si la bac la geografie si la licenta. La geografie am luat 9,75 dar ce-i drept imi revenisem dupa cateva pastile (noroc ca nu aveau efecte adverse) insa la licenta … Doamne… au fost atatea emotii ca ma gandeam numai la taxa de licenta (care a costat foarte mult) si ce se intampla daca nu pot sa ajung. Atat de mult m-am gandit la asta, parca am presimtit, ca a doua zi mi-a fost rau (bine, eu am si probleme :)) ). Ce-i drept, s-a terminat cu bine, ca dupa examenul scris la care am luat destul de putin (8,4) la prezentare a fost floare la ureche :)) Si am avut media 9,2 pana la urma 😀 Asa ca degeaba te chinui tu si inveti, daca fix in ziua aia ti-e rau si nu poti sa te concentrezi. Asa ca pentru mine rezultatele astea nu conteaza…

  5. cand am dat bacul acum vreo 7 ani (mama da ce multi sunt!!! ) tot asa stresata am fost si eu, dar dupa ce a trecut radeam de mine si de cat de tare ma chinuisem cu fel de fel de idei , ca la final sa rad de cat de usor a fost. eu am fost profil filologie si am dat bacul si la latina…:))) ala a afost cel mai infricosator dar am trecut cu bine…am luat bacul cu 9.17.

  6. Greu n-a fost. Dar stresul si-a spus cuvantul. Am fost naspa si am luat note cam mici, dar un sut in fund, un pas inainte. Acum ne pregatim de admitere 😀 Felicitari si bafta Daniela! (Nu am diacritice pe telefon, give me a break :)) )

    • Bine, bine, bine.. te scuz că nu ai diacritice pe telefon! Și da, nu a fost greu.. dar stresul.. mama lui… eu sunt mulțumită de notele la bio și română, pentru că știu că sunt exacte, cât am greșit, atât mi s-a scăzut… la matematică sunt nemulțumită, că nu am apucat să fac contestație și știu că nu aia îmi e nota. La mate trebuia să fie 8,80.

  7. Felicitări! nici nu mă îndoiam de reușită! 🙂 Și multă baftă la admitere!
    Să știi că oamenii care au emoții reușesc totdeauna, chiar dacă uneori mai și greșesc. Pentru că pun suflet în ceea ce fac. Îți țin pumnii în continuare!

    • Mulțumesc frumos pentru cuvintele frumoase și pentru încrederea dată. Sper să reușesc și la admitere. Să iau și să urmeze un post cu: „Oficial Studentă la medicină”.
      Păcat de matematică…chiar îmi pare rău că nu am apucat să fac contestație.

      • Nu te mai gândi la asta. Ce-a fost a trecut şi atâta timp cât nu se mai poate face nimic, de ce să-ţi baţi capul? Mergi mai departe şi concentrează-te pe viitor, el e cu adevărat important. Oricum nu folosesc nimănui câteva sutimi de punct în plus, chiar dacă lucrarea ta a fost depunctată în mod subiectiv.

      • Într-adevăr, nu mai contează și n-ar trebui să-mi bat capul, dar deocamdată sunt amărâtă. Și știu că nu folosesc nimănui și nu mă vor ajuta cu nimic în viață. Doar că acum contează pentru mine și mă macină pe mine. Nu sunt tristă pentru biologie și română, pentru că știu că am făcut fix de notele alea. Sunt tristă doar de matematică pentru că știu că am făcut mult mai mult :(.

  8. Mie personal mi s-a parut destul de greu, cu toate ca am media maaare 😀
    Sustin cu tarie ca daca nu esti un elev macar de 7 in anii de licei si daca nu iti dai interesul clar il pici. E un nivel mediu, e normal, dar pentru subiectele mele de filologie romana si istoria au fost mai grele decat credeam eu si decat variantele facute inainte. 🙂

Spune-mi părerea ta!

