Mie îmi place să citesc! Ție?

Dacă ieri am vorbit despre un proiect cu cărți și citit, azi vorbim tot despre cărți! sau cel puțin eu vorbesc de una singură.

Da. Mie îmi place să citesc și sunt tare curioasă, câți dintre voi sunteți adepți ai cititului de orice, oricând, oriunde?

carti de citit

Sursă Imagine: sodahead.com

Sinceră să fiu, nu am fost adepta cititului dintotdeauna. După ce am învățat, pe la vârsta de vreo trei ani, să citesc, împreună cu bunica mea, citind cărticica „Prințul fericit”, pe care nu am să o uit niciodată, am urât mai apoi să pun mâna pe orice carte, dar să o mai și deschid. Nu-mi plăcea pur și simplu. Nu mă atrăgea nimic, iar mama, săraca, ducea lupte seculare cu odrasla din dotare și nu reușea nicicum să o convingă să pună mâna pe vreo carte. Motivul? Habar nu am. Probabil apariția piticilor pe creier, încă de la o vârstă foarte fragedă.

Mai târziu, după ce mama s-a săturat, săraca, să mă bată la cap și a ajuns la concluzia că nu are nicio șansă minimă de a se lupta cu morile de vânt și să mai și câștige, eu am prins, subit, o dragoste nebună față de cărți. Și asta nu pentru că ar fi avut mama o influență psihologică asupra mea, ci doar pentru că eu văzusem, la o prietenă de pe stradă, că citea, prin anii 2000, prima carte din seria Harry Potter.  Și nici asta, practic, nu m-a determinat neapărat să citesc. Pe atunci eram ceva de genul: „meh.. ce plictisitooor.. citește…”. Dar, a început să-mi povestească despre carte și uite așa am ajuns noi să ne jucăm „de-a personajele din carte”, iar eu, fascinată, m-am dus la mama și i-am spus că vreau, vreau, vreau, vreau și vreau cartea aia să o citesc. Iar mama, ființă scumpă, a vorbi ea cu Moș Crăciun și au făcut amândoi în așa fel încât să primesc cartea. Și-am primit cartea. Și-am citit-o într-o noapte. Iar apoi, a doua zi dimineața, așteptam voioasă bufnița cu scrisoarea, să fiu și eu primită la Hogwarts. Dar nu. Nici după ce am terminat de citit ultima carte a seriei nu a ajuns… și nici măcar până în ziua de azi.

carti de citit

Sursă Imagine: liesofawoman.com

După ce m-am apucat însă de citit prima carte din seria Harry Potter, până să apară celelalte din serie, am început să citesc și altele. Și am citit de la Biblia in engleza, pentru copii, până la alte cărți SF, clasice, biografice, etc. Și da. Am citit Biblia, pentru copii. Îmi plăcea că era colorată și avea multe desene și ilustrații. Mi se părea interesantă. Și încă o mai am în bibliotecă. La fel cum am și Biblia aia maaaare și neagră, pe care nu… n-am citit-o. Dar, poate cândva, din curiozitatea de a afla ce este scris în ea, am să o citesc. Și subliniez faptul că am zis poate.

Citind, și citind, și citind, am descoperit iubirea pe care le-o port cărților acum. Și e un sentiment tare frumos. Și e atât de mare încât nu suport să scriu nici pe manuale, ori alte cărți. Îmi place să le păstrez cât mai bine și mai frumos. Îmi plac cărțile pentru că iubesc să le simt mirosul și să răsfoiesc pagină cu pagină. Îmi place să citesc pentru că, prin fiecare carte citită, devin un personaj incognito al fiecărei cărți, iar să poți trăi atâtea povești de viață, precum un actor, dar în postura de cititor, mi se pare unul din cele mai frumoase lucruri de pe pământ.

Ție de ce îți place să citești? Și ce?

carti de citit

Sursă Imagine: thefutureisred.com

22 de gânduri despre &8222;Mie îmi place să citesc! Ție?&8221;

  1. Eu sant dezamagit doar ca se scriu atat de multe carti incat nu o sa le pot citii pe toate niciodata si astfel o sa ratez o multime de carti bune…
    Sa nu uitam ca doar cu 100 de ani in urma autorii erau atat de rari incat lumea trebuia sa astepte sa apara o noua carte… ori acum este o adevarata avalansa de autori, unii care scriu extrem de prost, asa ca de multe ori ajungi la finalul unei carti si observi ca ti-ai consumat timpul de pomana… „El” nu o ia de sotie pe „ea”… iar daca o ia… „ea” nu are nici macar decenta sa o arunce pe mama lui de la balcon ca sa fie cartea cu happy end :((( !

    • Da, într-adevăr. Sunt foarte multe cărți și foarte multe sunt tentante și nici nu știi de care să te apuci prima dată, că te-ai apuca de toate.
      Eu zic să-ți trăiești viața fără regrete și să te bucuri doar de tot ceea ce o să reușești să citești și să înveți din cărțile citite de tine,căci fiecare carte are propria ei învățătură pe care o „aruncă” cititorilor printre cuvintele și rândurile ei.

  2. Si mie imi place sa citesc si vreau sa devin scriitoare, dar in Romania nu stiu daca e posibil. Nu citesc cand citeam inainte sa fie febra facebook, dar stiu ca am avut perioade. In perioada cand eram copil, citeam carti de copii, cand am devenit adolescenta, citeam vampiri si carti fantasy, majoritatea de dragoste. Acum, imi place foarte mult Paulo Coelho si il consider un geniu. Inca imi plac cartile de dragoste si chiar scriu una acum. Sper sa reusesc. Ceea ce imi mai place sa citesc sunt cartile despre culturi. Am inceput sa citesc despe Gheise si inca nu am terminat cartea dar este foarte tare. In curand o sa scot eu insumi un volum de poezii si apoi am sa public cartea mea de debut.

    • Păi nu!
      Sunt foarte faine și… și știi că… filmele sunt făcute întocmai după cărți! Detaliile sunt respectate: de la îmbrăcăminte, până la decor și replici! Sunt singurele ecranizări ale unor cărți care mi-au plăcut cu adevărat 🙂

    • Frumos spus. Chiar foarte frumos!
      Nici eu nu aș putea renunța la citit. Îmi place prea mult.
      De citit, citesc, după cum am mai spus, orice. Consider că e important să citești orice pentru a avea cunoștințe cât mai largi și viziuni ample.

  3. Să citești e cel mai fain lucru pe care îl poți face în timpul liber. Eu citesc cam tot ce ține de beletristică, mai puțin cărți SF. Îmi plac însă cărțile Fantasy, gen Lord of The Rings și Game of Thrones, cărți pe care le-am început acum.

  4. să vezi ce fain e și când începi să trăiești prin personajele create de tine.
    dar buba mare e când intri într-un vid mental așa ca mine și personajele refuză să-ți mai vorbească. și să vezi atunci lupte seculare… și apocalipse multiple și ce mai vrei tu!
    iar dacă înainte ziceai că ești schizofrenic, că auzi voci în cap și vezi conexiuni creându-se între niște ființe invizibile, când ești în vid revii brusc la o stare monotonă de sănătate mentală și nu mai ai cu cine să vorbești. 😦

  5. [Am gasit pe aici cateva coincidente :))] Ei bine, si pe mine mama m-a invatat sa citesc dintr-un Abecedar mai vechi cand inca eram prea mica :)) de atunci nu citeam nici ce trecam la scoala, nici macar „Fat-Frumos” sau chestii din astea. Mama mea e bibliotecara (of, da:D ) si tot imii zicea sa mai pun mana pe o carte..nah..Pana cand, intr-o zi m-am apucat de Harry Potter si nu ca orice copil normal, dar am inceput cu ultimul volum ce are vreo 800 de pagini 😀 anyway, cred ca au trecut luni bune pana am terminat-o, in schimb, acum am pasit intr-un paradis al cartilor. :3 brw, mama ajunge acum sa imi tot zica sa mai las cartea din mana si sa mai ies afara :))) [oh, cum a sunat asta :D]

  6. Nici mie nu mi-a placut sa citesc intotdeauna. Cand ma duceam cu mama la biblioteca si ea isi lua carti, ma trimitea si pe mine la basme si povesti pentru copii, dar noh. Nu imi placeau.
    Mai tarziu, am inceput sa citesc romane realiste. Imi plac cele subiective, mai ales. Dar citesc si alte genuri. Literatura SF nu prea, In afara de Harry Potter, pe care le citeam nelasand cartile din mana decat noaptea. Chiar au fost cartile copilariei mele.

Spune-mi părerea ta!

