E o dimineață neobișnuit de obișnuită

E dimineață. Dar nu orice dimineață, căci dimineață ca asta n-am mai avut de prea mult timp. Azi e o dimineață în care m-am trezit liniștită. Fără dureri de cap. Fără lacrimi în ochi. Fără broboane de transpirație pe tot corpul. Fără o stare agitată.

Azi m-am trezit neobișnuit de obișnuit. Așa cum o făceam mereu, dar nu am mai făcut-o de prea mult timp. Azi m-am trezit dintr-un vis frumos și nu dintr-un coșmar. Azi m-am trezit normal, ca după un vis ca orice alt vis. Adică un vis care nu te lasă cu sechele și un gust amar, ci cu unul dulce. Azi m-am trezit fără să-mi mai urăsc ceasul.

dimineata

Sursă Imagine: sanatate.bzi.ro

În ultimul timp, visam cum mor oamenii, prin diferite modalități de tortură. Iar eu vedeam pas cu pas tot ceea ce se întâmpla. Mă obișnuisem să visez așa. Mă obișnuisem atât de tare încât, seara, când trebuia să mă pun să dorm, mă vedeam deja visând o altă moarte.

În noaptea asta însă, deși eram conștientă în vis, așteptându-mă ca oricând să mai văd vreun om cum moare, mă plimbam pe niște străzi, ale unui centru vechi, care îmi păreau tare cunoscute, fără să-mi dau seama unde mă aflu exact. Îmi aruncam pașii, peste alți pași care trecuseră înaintea mea pe acolo, dar fără ca eu să-i văd, să-i cunosc, să-i știu, să-i simt.

Citeam tot ce scria pe tăbliile prăfuite, de deasupra fiecărei uși, dar nu reușeam să deslușesc literele. Să le înțeleg. Una singură am reușit să o deslușesc. Să-i prin sensul. Dar și asta, doar pe jumătate. Scria ceva inteligibil pentru creierul meu, în prima jumătate. Dar pe a doua vedeam clar că scria intretinere gradini Cluj”, cu un scris îngrijit, de mână. Ușa era întredeschisă și am intrat. Dincolo, păream într-un alt tărâm. Ca și când aș fi trecut printr-un dulap, în Narnia. Iarbă frumos tunsă, garduri vii tăiate la linie, trandafiri la aceeași înălțime, roșii, galbeni, albi, roz, toți de culori vii, care simți că-ți împrospătează simțurile și-ți dau viață. Flori de diferite specii și diferite culori, cu diferite miresme îmbietoare. Copaci și pomi fructiferi roditori, ce stăteau străjeri în fața razelor de soare. Și oameni. Mulți oameni zâmbitori, care alergau, dintr-o parte în alta, cu o precizie și o viteză de nedescris. Un loc de vis, o altă lume, al cărui slogan era: „Dacă vrei și tu o grădină de basm, sună-ne și îndată o vom transforma!”.

gradini de vis

Sursă Imagine: flori-cultura.ro

Timpul a trecut peste mine. M-a propulsat într-un viitor îndepărtat, din același vis. Iar eu, acum, eram un grădinar care efectua cu aceeași precizie ca a oamenilor mai sus menționați, transformarea grădinilor de pe diferite străzi din Cluj. Învățasem să le înfrumusețez în ton cu arhitectura caselor vechi, a celor noi, cât și a gusturilor proprietarilor, căci să le placă lor, celor care își lasă pașii zi de zi prin ele, e lucrul cel mai important. Iar mai apoi venea fericirea mea, furată din zâmbetele lor fericite.

Și m-am trezit. Cu un zâmbet larg pe față. Fericită și fără dureri de cap. În sfârșit am scăpat de coșmaruri. M-am bucurat de razele soarelui și, de data asta, i-am lăsat razele să intre vioaie pe fereastră.

E o dimineață neobișnuit de obișnuită.

8 gânduri despre &8222;E o dimineață neobișnuit de obișnuită&8221;

Spune-mi părerea ta!

