Astăzi învățăm sintagme noi!

Da. Astăzi învățăm sintagme noi. Astăzi suntem copii cuminți și studiem. Ne trezim de dimineață, ne spălăm pe mâini, pe față și pe dințișori, luăm micul dejun și ne apucăm de învățat sintagme noi. De căutat și de înțeles ce înseamnă, ce fac și cu ce se ocupă aceste sintagme.

invatam

Sursă Imagine: gameninjax.blogspot.com

Se spune că omul cât trăiește învață.  Și nu doar că se spune, dar este și adevărat. Omul învață cât trăiește și nici așa nu învață tot, căci într-un timp limitat, adică timpul măsurat în viața unui om, nu se pot acumula toate informațiile dintr-un Univers fără de margini. Dar, mereu, se acumulează atât cât putem acumula și cât putem cunoaște într-o viață, căci ea este o continuă explorare prin timp.

Și ca să trec mai repede la subiect și să nu mă mai lălăi în filosofii despre viață și despre cunoaștere, am să vă spun că eu, azi, am învățat sintagme: cochilii caserate cu aluminiu. Și m-am gândit la… la ceva cu aluminiu, desigur. Și la ceva care să semene cu o cochilie, dar habar nu aveam ce înseamnă. Așa că, cum tatăl meu părea să fie atotștiutor, m-am dus și l-am întrebat. Dar nu. Nu mi-a fost de prea mare ajutor. Știa el ceva, dar nu știa foarte bine. Așa că, dacă propriul meu tată nu mi-a fost de ajutor, am venit la Sfântul Goagăl și l-am întrebat. Și a trebuit să-l întreb de multe ori ca să proceseze și să mă lămurească pe deplin și să-mi explice efectiv ca la proști, ce înseamnă cochilii cașerate cu aluminiu. Cum Sfântul Goagăl e priceput, a reușit să mă facă să înțeleg și astfel am aflat eu următoarele.

cochilii caserate aluminiu

Sursă Imagine: e-izolatii.ro

Deci, cochiliile astea, cașerate cu aluminiu, sunt, de fapt, niște cochilii izolatoare din vată minerală bazaltică, hidrofobizate în masă, având o formă cilindrică, cu tăietură pe toată secțiunea longitudinală.

Și acum, logic, vă întrebați la ce se folosesc. Că, spre exemplu, eu, după ce am aflat astea câteva chestii de mai sus, mi-am pus întrebarea firească: Așa… și ce fac chestiile astea despre care tot n-am înțeles nimic? Ei bine, ele, cochiliile astea cașerate cu aluminiu, se folosesc în termoizolarea țevilor și conductelor de apă caldă, a țevilor și conductelor de apă fierbinte și aburi sub presiune, cât și a conductelor instalațiilor de ventilație, pentru temperaturi de lucru cuprinse între +15 grade Celsius și +250 de grade Celsius.

Până aici, am înțeles și eu. Și, totuși, ce folos au ele, până la urmă, așa, mai pe limba celor chiar necunoscători, adică ălora din clubul meu. Și, ca să vedeți că sunt un copil care a înțeles, cu greu, dar a înțeles, am să vă spun pe scurt, la ce-s bune cu adevărat. Apăi, chestiile astea, cochiliile, protejează țevile și conductele de foc, împotriva propagării flăcărilor, oferă și protecție fonică, sunt permeabile la vapori, rezistente la mediul alcalin și la acțiunile dăunătorilor și nu dăunează sănătății.

Și, probabil, vă întrebați la ce mă ajută pe mine chestia asta în viață. Păi mă ajută. Știu ceva în plus și nu aș pica din cer, într-o discuție despre astfel de chestii, având și eu, acolo, un minimum habar și bagaj de cunoștințe despre ce or vorbii oamenii ăia. Consider că, e bine să știi câte ceva din toate, pentru a putea participa cam la orice discuție, înțelegând ce se vorbește, cât și să poți scoate două cuvinte pe gură, fără să spui o prostie mai mare decât tine. Bine, în cazul meu n-ar fi o prostie foarte mare, având în vedere dimensiunile mele.

invatam

Sursă Imagine: nifnexreview.com

12 gânduri despre &8222;Astăzi învățăm sintagme noi!&8221;

Spune-mi părerea ta!

