România mea… inegalabilă!

Da. Pentru mine, România, este inegalabilă. Iar despre Inegalabila Românie, aici, pe blog, am mai vorbit. Și voi mai vorbi, căci locurile ei sunt infinit de frumoase și minunate, indiferent de cum bate vântul politic, din ce direcție și când. România e frumoasă mereu, iar frumusețile ei sunt naturale, nu neapărat pentru că s-a amenajat ceva anume. însă, România este o combinație armonioasă între frumusețile ei naturale și cele făcute de mâna omului, iar asta… ei bine asta cred că o face inegalabilă.

Și pentru a demonstra asta, cu dovezi clare și concrete, sunteți invitați să urcați pe site-ul „Inegalabila Românie”, poze care să ateste frumusețile naturale și artificiale ale propriei noastre țări. Să-i arătăm și noi, ei, cât de mândri suntem cu ceea ce ea oferă privirii noastre.

Dacă m-ar întreba cineva, exact în momentul ăsta, ce face România să fie inegalabilă pentru mine, aș răspunde simplu și rapid, fără să stau prea mult pe gânduri: muntele.

ranca

Sursă Imagine: arhivă proprie

Da. Muntele. Iar poza de mai sus, reprezintă, în viziunea mea, una din cele mai frumoase creste, văzute din Rânca, stațiunea montană din apropierea Târgu-Jiului, județul Gorj. Îmi place să privesc muntele sub fiecare răsărit de soare, sub fiecare apus, când luna și stelele domnesc deasupra-i. De pe vârf de munte, Universul pare mai frumos, stelele și luna par că pot fi atinse, iar razele soarelui sunt mai calde și mai blânde. Din vârf de munte, lumea asta mare ș rea, pare mică și bună. Din vârf de munte, lumea pare un glob armonios de imperfecțiuni, imperfecțiuni ce ne fac speciali, împreună cu lumea noastră.

Muntele e locul unde visele mele prind aripi. Locul în care mă relaxez. Locul în care sunt, cu adevărat, fără măști și secrete, eu, căci muntele, dacă-l iubești și ești prietenos cu el, îți răspunde cu aceleași sentimente și îmbrățișări călduroase.

Apoi, dacă m-ar întreba cineva care ar fi cel de-al doilea loc care face ca România să fie inegalabilă pentru mine, aș spune Târgu-Jiu. Locul ăsta are ceva special, pe lângă cultura și numele lui Brâncuși, care-i apasă greu pe umeri. Locul ăsta are o energie și o frumusețe aparte. 

Cu ceva timp în urmă, nu foarte demult, abia așteptam să-i părăsesc meleagurile. Acum,acum lucrurile stau altfel. De fiecare dată când sunt departe de el, îmi doresc să mă întorc pe meleagurile lui, printre oamenii lui și să privesc muntele, căci muntele nu-mi pare de nicăieri mai frumos, cum îmi pare privit de pe podul Jiului.

raul jiu

Sursă Imagine: arhivă proprie

Apoi, apoi axa lui Brâncuși cred că face orașu ăsta să fie cu adevărat special, căci, se spune că dacă te plimbi pe axa lui Brâncuși, de la „Masa Tăcerii”, pe „Aleea Scaunelor”, treci prin „Poarta Sărutului” și te îndrepți pe „Calea Eroilor”, către „Coloana Infinitului”, dus-întors, prin trup îți trece o energie benefică corpului Se spune că axa asta, poziționată exact așa, are proprietăți benefice. Sinceră să fiu, nu aș putea nici afirma, dar nici infirma cele de mai sus, căci, plimbându-te pe axă, capeți o stare de bine, dar asta poate fi și datorită frumuseților arhitecturale și sculpturilor lui Brâncuși.

Cel mai mult, îmi place „Coloana Infinitului”. Ea mă face să simt o stare aparte. Privesc spre ea, în vârful ei și îmi pare că atinge cerul. Iar în locul acela, unde se află limita dintre ea și cer, îmi pare că toate visele sunt posibile, că irealizabilul devine brusc realizabil, locul în care perfecțiunea există nu doar ca un concept, ci ca o stare efectivă.

coloana infinitului

Sursă imagine: arhivă proprie

Iar apoi vin restul operelor lui Brâncuși, opere care ar trebui să se afle pe lista oricărui român și străin, la „Locuri de văzut cel puțin o dată în viață”, căci sculpturile acestea sunt cu adevărat impunătoare și lasă o urmă adâncă în sufletul fiecărui privitor. O urmă adâncă de fericire, bineînțeles.

Apoi, din Târgu-Jiu, mi-aș lua lumea-n cap și aș pleca în toată țara. Aș traversa Muntenia și aș ajunge-n Dobrogea, să privesc valurile mării și să-i simt briza, aș urca în Moldova și m-aș umple cu toată istoria ei, aș traversa Bucovina și Maramureșul, aș coborî în Banat, apoi m-aș duce în Transilvania și i-aș vizita minunatele cetăți și castele, iar apoi m-aș întoarce în Oltenia mea, la Tudor Vladimirescu, la Ecaterina Teodoroiu, la Arghezi și la Brâncuși.

Aș vizita toate locurile din țara asta și aș spune lumii întregi cât de frumoasă e, căci tocmai frumusețea ei o face inegalabilă atât printre români, cât și printre străini. 

Pentru tine de ce este România inegalabilă?

 

 

18 gânduri despre &8222;România mea… inegalabilă!&8221;

  1. Am calatorit un pic prin tara asta, am privit apus de soare peste munti si rasarit de soare din mare, am petrecut in forfota barurilor din capitala si am meditat in locatii pustii, din varf de munte am ajuns in grote si pesteri, si am trecut mai departe prin somptuasele noastre palate, retragandu-ma in final pana in mici case inedite fiecare un mic muzeu special; si pentru ca va spun de muzee, avem cultura peste tot, in fiecare oras si zona a tarii gasim ceva spectaculos si invatam ceva nou. Si cu toate astea am vazut asa putin din tara asta si mai am atat de mult de umblat si vazut si trait si experimentat.
    Pentru mine muntele va fi intotdeauna cel mai frumos din tara asta, dar daca ma intrebi ce face Romania inegalabila? Absolut totul. Cumulul de oameni, locatii, forme de relief, orase si sate, absolut tot 🙂

    • Foarte frumos comentariul. Fiind o iubitoare de munte și de cultură, mi-a plăcut la nebunie.
      Într-adevăr, România nu este inegalabilă doar prin prezența unui singur element, ci prin prezența tuturor acestor elemente ce o fac specială, prin combinarea lor și înfățișarea acestora în fața noastră.

  2. Sa nu uitam de Castelul Peles , Castelul Corvinilor si de faimosul Bran cu al sau Conte Dracula ce a devenit un brand . Arhitectura mi se pare geniala si ma duce cu gandul la Hogwarts din Harry Potter . Romania nu reprezinta doar un loc cu peisaje spectaculoase , cu munti ce stau de straja dornici sa intalneasca aventurieri in adevaratul sens al cuvantului , ci si o casa , a noastra pe care nimeni nu ne-o poate lua !

    • Da, acelea sunt monumente de excepție ale țării, monumente care trebuie păstrate și pentru viitoarele generații, să se bucure și ele de cultura și frumusețea lor.
      Într-adevăr, țara asta este mult mai mult decât un loc cu peisaje, iar tu tare frumos ai spus ce ai spus. Felicitări pentru gândire :)!

  3. Romania mea…Marea mea…
    Eu sunt fascinata de mare. Mare, mare, mare si iar mare. Sunt fascinata de acel cliseu de a sta pe nisip, ascultand valurile si privind stelele. Cliseu, cliseu, adevarat, dar minunat. Sunt o norocoasa ca stau la mare, nu ma pot satura de ea. E singurul lucru care ma mai tine legata de orasul asta (Mangalia), care parca se strange din ce in ce mai mult.
    Inca o plaja absolut superba, este cea de la Navodari, care este mai salbatica (ador plajele salbatice), insa si plaja dintre 2 Mai si Vama Veche, unde stai la poalele unor stanci abrupte, cu picioarele in apa.
    O a doua mea dragoste ar fi Moldova. Ce-i drept, am si radacini acolo si am tendinta de a ma „impamanta” acolo. In sensul ca acolo simt o conexiune extraordinara cu natura, cu pamantul. Lucru care ma incanta cel mai tare este sa merg desculta prin iarba. De mica, a fost dragoste la prima vedere.
    Multumim ca ai impartasit cu noi Romania ta, iar noi cu tine Romania noastra. Formeaza,in total, o Romanie absolut minunata! Te pup, draga mea!

  4. desi, cumva paradoxal, romania nu mai are formele ei naturale. din ea mai este doar un nume si o mandrie de neinteles. nu noi trebuia sa o valorificam, cine „s-a priceput” la asta, a facut-o demult, acum ii pare bine. raspunsul la art tau nu poate fi decat: oamenii. Sunt cateva sute de oameni in tara asta uitata de lume care nu pot fi niciunde in acest loc, o spune unu care nu e fan „oamenii”…

    • Da, oamenii, într-adevăr, sunt inegalabili.
      Dar, există și locuri frumoase, naturale, cum ar fi munții, dealurile, câmpiile și toate peisajele oferite de ele. Există castele, locuri, o istorie care ne face inegalabili. Există multe și, toate la un loc, fac țara asta frumoasă și inegalabilă.

  5. Surprinzator copile, iti voi spune ca si oamenii sunt inegalabili, suprinzatori, frumosi, in tara asta superba plina de lucruri negative! O tara frumoasa, locuita, traita, simtita! Nu iti voi spune despre locuri, sau peisaje, nu iti voi vorbi despre ce nu imi place! Dar daca ai fii un strain, te-as invita sa o vezi, sa o simiti, sa incerci sa traiesti aici! Iti va fi fost greu sa e desparti usor de ea! Sau imposibil…

    • Da, sunt și foarte mulți oameni frumoși, într-adevăr. Chiar foarte mulți. Oameni care au ceva de spus, oameni care te pot învăța ceva.
      Țara asta merită, într-adevăr, vizitată atât pentru locuri, cât și pentru a face cunoștință cu oamenii ei.
      De curând, au venit niște olandezi în țară, printr-un proiect. Și declarau că au fost șocați, pentru că se așteptau să găsească o țară din lumea a 3-a, dar, surprinzător, au dat peste o țară civilizată și plină de oameni primitori și calzi.

  6. Am vizitat, ca turist, 4 tari, dintre care 3 sunt mari atractii turistice. Am vazut forme de relief extraordinare, despre care aproape poti sa spui ca e greu de crezut ca exista, atat de frumoase erau. Insa, de fiecare data cand m-am intors in tara, am fost fermecat de peisajele de aici. De fiecare data am simtit bucuria de a le privi, am simtit ca eu apartin acestor locuri si ele imi apartin.
    Eu cred ca nu intamplator te nasti intr-un loc, intre niste oameni. Locul in care te nasti este cel mai potrivit pentru a te dezvolta (nu ma refer la partea materiala) iar energiile lui sunt cele de care vei avea intotdeauna nevoie.

    • Da, adevărat! Și eu cred că nu este întâmplător locul în care te naști. De fapt, nimic nu este întâmplător. Totul se întâmplă cu un scop, un motiv.
      Și eu m-am plimbat prin țară și prin afara ei, dar nimic nu mi-a părut mai frumos ca țara asta.

  7. Romania mea e inegalabila pentru ca are forma de peste, are toate formele de relief, asezate parca dupa un tipar care incanta ochiul, are doua ape curgatoare pe post de granite si multe obiective turistice unice, care daca ar fi promovate intens, ar face din Romania cea mai frumoasa tara din lume!

    • Da, ai dreptate! Și pentru asta este România Inegalabilă! Pentru completarea perfectă a tuturor formelor de relief, căci ele se află aproape în procentaje egale, prezente pe teritoriul țării noastre!
      Este o țară minunată, țară pe care ar trebui să știm să o valorificăm!

Spune-mi părerea ta!

