Am nevoie de ajutor! Vreau domeniu

Sunt în dilemă. În impas. Sau cum vreți voi să-i spuneți. Sunt nehotărâtă și nu știu ce să fac. Și pentru a enșpea miliarda oară urăsc că sunt născută sub semnul Balanței, căci talerele mele nu reușesc niciodată să ajungă la un echilibru. Ele pur și simplu se înclină de la o secundă la alta, când într-o parte, când în cealaltă, fără să-mi dea posibilitatea să mă decid asupra unui lucru. Sunt o indecisă și admit acest lucru.

vreau domeniu

Sursă Imagine: democraticunderground.com

Vreau domeniu. După cum bine cred că v-ați prins și din titlu. Și pentru că sunt un copil care nu știe ce vrea mai exact, vă roagă a-i da sfaturi argumentate. Și când spun argumentate, vă rog să vă susțineți sfatul. Să mi-l argumentați și să mă faceți pe mine, copil tâmp uneori, să înțeleg de ce așa și nu invers. Eu am să vă mulțumesc în schimb pentru timpul și răbdarea acordate mie.

Iar ca să înțelegeți de unde vine dilema mea, am să vă spun în continuare posibilitățile variantelor combinate între ele, privind domeniul și subdomeniul, blogul pe care scriu acum. Așadar, să începem:

1. Nu știu ce să fac cu acest blog. Astfel există prima variantă. Păstrez și acest blog și-mi deschid și un altul pe domeniu. Dar, de aici, mai apare o problemă. Anume: Cum o să-mi separ postările? Cum să  decid care să fie scrise aici și care pe celălalt? Hmm… la cât de indecisă sunt, nu prea cred că o să-mi fie ușor în cazul în care optez pentru această posibilitate.

2. Neștiind ce să fac cu acest blog, apare și a doua variantă. Să fac redirect 301 de pe acest blog, către noul blog. Iar dacă nu știți ce înseamnă redirect 301, am să vă spun. Ei bine, cu redirect 301 îți redirecționezi toată partea de SEO către noul blog. Iar cum eu am nevoie ca PR și PA să le păstrez, acest redirect mi-ar fi tare util. Totuși, există o mică mare problemă. Partea de SEO, chiar dacă redirect-ul este făcut, nu se transferă imediat, ci la următoarele update-uri Google și MOOZ. Iar eu am nevoie de ele imediat, nu peste multe luni.

3. Și ultima variantă este: să renunț cu totul la acest blog și să mă reapuc de altul pe domeniu. Deși, această variantă, după cum vedeți este și ultima, chiar mi-ar fi ultima alegere. Parcă nu aș vrea să pierd toată munca și să dau cu piciorul acestui blog care acum este o parte din mine. Datorită lui m-am dezvoltat și am învățat destule lucruri utile mie pe viitor. Ar fi ca și când mi-aș arunca într-un tomberon propriul copil. Și nu. Nu vreau să fiu una dintre acele mame. Chiar nu vreau.

După cum vedeți, mare îmi este dilema. Am trei variante și niciuna nu pare să mă satisfacă în totalitate. Iar dacă primele două mai sunt cum mai sunt și îmi fac în felul lor cu ochiul, ultima pare să nu mă satisfacă deloc. Aș vrea să știu că am ales cea mai bună soluție atât pentru timpul meu liber, pentru propria mea persoană, cât și pentru bloguri. Aș vrea să știu că aleg varianta cu cele mai multe avantaje pentru mine, cât și pentru ceea ce voi face de aici înainte. Dacă voi aveți și alte variante pe care să mi le propuneți, le accept cu plăcere atâta timp cât sunt susținute cu argumente puternice și valide.

Acum nu mai am decât să vă mulțumesc pentru atenția acordată, cât și pentru ajutor, așteptând comentariile voastre cu sfaturi pro și contra variantelor mele, dar și cu noi variante, propuse de voi. 

49 de gânduri despre &8222;Am nevoie de ajutor! Vreau domeniu&8221;

  1. Deși nu pricep toate noțiunile pe care le-ai enumerat, te rog și-ți recomand, totodată, să nu renunți la acest blog. Sunt convins că ți-e drag și e păcat să abandonezi atâta muncă și prietenii pe care ți i-ai făcut aici. Dacă ai timp, scrie pe două bloguri concomitent, așa cum am făcut și eu timp de 2 ani. Zilnic, câte un articol pentru fiecare.

  2. Aici sunt trei paliere de gandire:
    1. pui prea mult accent pe PR si PA, in sensul ca nu mai sunt criterii atat de importante in ranking si in autoritatea unui site
    2. te intrebi cum sa desparti articolele, avand in vedere ca vei scrie acelasi tip de continut, in situatia in care vei avea doua bloguri. Gasesti tu un criteriu de departajare, astfel incat sa le poti desparti cumva
    3. te temi ca nu o sa te mai gaseasca advertiserii, daca te muti in casa noua, insa daca pastrezi ambele bloguri iti pui o poza cu ”scriu si pe http://www.nouldomeniu.ro” si, daca ai articole pe acest blog pe care le poti lega cu cele noi de pe http://www.nouldomeniu.ro, o poti face pentru ca ele sunt gazduite in doua locuri diferite.
    Ce as face eu: mi-as lua un domeniu http://www.crash4crantz.ro, un hosting decent si as continua cu cele 2 bloguri, in paralel si chiar facand o ”retea” din cele doua: asta te ajuta la SEO acum. Nici numele de domeniu nu mai are mare importanta in SEO, adica nu-ti lua vreun EMD in speranta ca ai un plus in optimizare ca nu mai este valabil. Mi-as lua http://www.crash4crantz.ro pentru branding. Sper sa te fi ajutat cu ceva! Spor si sa ne spui decizia finala!

    • Bună. Am să-ți răspund la fel de sistematic, ca să nu mă încurc.
      1. Pun accent pe PR și PA pentru că majoritatea, când vin și vor să scriu articole pt ei, vor PR și PA.
      2. Nu știu care este acel criteriu și nici cum să-l găsesc.
      3. Nu mă tem că nu o să mă mai găsească advertiserii. Pe acel blog nu vreau să mai scriu advertoriale.
      4. M-am decis să-mi iau domeniu separat și să-l pun pe un host, de la NS Host și o să se numească așa: danielabojinca.ro
      5. Nu cautam oricum un nume pt SEO, ci un nume car să fie oarecum ușor de reținut. ȘI cum după numele meu mă știu mulți, am să pun așa.
      6. Îți mulțumesc din suflet pt sfaturi 🙂

  3. Uite sfatul meu, dragă Pishky:

    Îți deschizi un blog nou, pe un domeniu cumpărat de tine. Pe care îl vei folosi ca blog principal, unde să-ți scrii articolele de suflet. El va fi încununarea eforturilor tale de bloging de până acum, suma experiențelor câștigate de tine (de exemplu primul articol de pe el va fi probabil mai bun decât primul articol de pe acest blog, pentru că deja scrii de ceva timp, nu mai ești la început). Pentru că nu postezi advertoriale pe el, nu-ți trebuie PR și PA, deși ele vor veni în mod natural, cu timpul.

    Nu faci redirect.

    Blogul acesta îl păstrezi și, pentru că are PR/PA, îl folosești în principal ca blog de advertoriale. Sigur, mai poți adăuga pe el una-alta, dar articolele la care ții mult le scrii pe celălalt.

    Astfel o să ai următoarele avantaje:

    a) Un blog de suflet, în care scrii pentru tine și unde nimeni nu te poate acuza că bagi reclame sau linkuri nemarcate, unde scrisul îți este nu doar expresie a gândurilor dar și scop în sine și tot ce publici acolo vine din propria ta inspirație și e lipsit de orice motivații pecuniare;

    b) Un blog secundar, adică ăsta, care-ți permite să câștigi bani în continuare.

    În acest mod împaci și capra și varza, adică le dai advertizerilor ce le trebuie lor (un blog cu PR/PA, oricum ei nu-s interesați de literatură) și prietenilor virtuali ce vor ei (un blog cu texte faine, oricum ei nu-s interesați de PR).

    Iar dacă te hotărăști să faci asta și ai nevoie de ajutor (de exemplu în cumpărarea domeniului sau în orice altă direcție), mă poți striga.

    În ce privește nehotărârea de care spui că suferi, soluția este următoarea: gândește-te logic dacă există avantaje în a-ți lua un domeniu (și sigur că există), gândește-te dacă e o investiție mare (și sigur că nu-i), după care enervează-te într-o zi și pur și simplu cumpără-l. Și apoi vezi tu ce faci cu el. 🙂

  4. Eu am luat ng-s.ro, am facut redirect 4 luni spre blogul vechi, timp in care a preluat si PR si PA, Acum am plugin care publica si pe blogul vechi articolele. Nefacand blogroll si restul. dupa 1 an, ng-s.ro a scazut la PR2 (de la 3), celalalt ramanand la fel.

  5. Iti recoman varianta a doua, cu redirectul, dar sa mai astepti putin. Google a decis sa renunte la catalogarea site-urilor n functie de PR, nu mai repdezinta un criteriu pentru ei (dupa cum ai observat, anul asta nu s-a facut niciun update in timp ce in anii trecuti pana acum erau facute cel putin doua update-uri). Si tocmai de asta zic sa mai si astepti putin: pana o sa treaca si site-urile dependente de PR (gen e-advertising) la un alt criteriu de catalogare. Si eu m-am grabit cand m-am mutat pe domeniu propriu, dar am facut-o cu redirect si acum cand tre sa imi trec blogul undeva unde e nevoie de PR trec adresa originala (http://epemoca.blogspot.com) pentru ca inca apare PR 3 la aia, pe cand la .com apare N/A.

    Sper ca te-a ajutat parerea mea 🙂

    P.S.: cum a zis si Anghel Daniel am facut si eu: am cumparat domeniul de la o firma romaneasca si am pastrat hostingul gratuit de la Google. Astfel, nu a trebuit sa ma ocup de mutarea blogului, de nicio chestie, doar am i-am atribuit o alta adresa, ramanand si cea veche valabila. Si cum ai zis si tu legat de chestiile de SEO, totul a ramas la locul lui, dar eu nu m-am axat asa tare pe chestia asta. Acum, nu stiu cum e la voi la wordpress. Blogspot iti da o alta libertate in ceea ce priveste mai multe chestii, chiar daca multi zic ca WordPress e mult mai profi. Pe mine m-a atras faptul ca pot sa imi bag eu urechile in codul sursa html al paginii si intr-o groaza de chestii din spatele scenei de care wordpress nu dispune.

  6. Eu as face asa: domeniu nou cu toate cele, si pentru o vreme te tii de amandoua. Te asiguri ca de fiecare postare stie Google(prin plugins pt wordpress), pana cresti on popularitate pe Alexa Ranking, care se actualizeaza mai des. Si cand vei hotara,faci redirect permanent de pe blogul vechi pe cel nou. Sa ai un domeniu dedicat e mai pro, iar variantele de host de la wp niciodata nu m-au convins. Dar la urma urmei, tu esti proprietara blogului si tu trebuie aa hotarasti, in functie de interesele directe. Bafta!

  7. wordpress are preturi pentru americani, deci $200 ar fi la noi 200 lei, pentru americani nu poti sa zici ca ar fi chiar umflate, pentru romania da + ca wordpress te limiteaza la multe… pentru singuru fapt ca e faza cu follow nu cred ca se merita wordpress [ma refer doar la gazduirea wordpress.com] asa ca mai bine ramai pe subdomeniu, degeaba schimbi.. pierzi pagerank facut doar cu ajutor-ul ca google face vizite pe wordpress.com si mai face vizita la toate cont-urile de unde ia zeci de link-uri… daca te muti il pierzi.

    daca te muti ai nevoie de un hosting de CALITATE ce sa duca platforma fara nici un fel de lag si sa te chinui sa muti tot ce ai facut aici pe cel nou.

    In concluzie: wordpress.com e „momeste” clientii la el si cand vor sa se mute/extinda nu le da posibilitate, e un fel de „cusca” uriasa.
    (Doar parerea mea, nu imi sariti in cap ca ce,cum, etc.)

  8. Eu zic să rămâi pe blogul actual. De ce? Nu-ți mai face speranțe cu un blog nou, că vei crește în PR și PA, pentru că Google a rărit-o rău de tot. Uite ultima actualizare… decembrie 2013. Mai sunt 3 luni și se face anul, iar Google nu zice nimic.

    Nu am auzit până acum ca un blog transferat pe domeniu, să preia și PR și PA. E practic imposibil, pentru că acel domeniu nou are nevoie de update. Și uite așa ajungem din nou la argumentul meu de mai sus, cum că update-ul se face din an în Paște… Iar acel redirect costă, dacă nu mă înșel…. WordPress.com (free) nu-ți oferă prea multe alternative atunci când vrei să te muți pe hosting separat. Te cam obligă să rămâi, că doar pierzi din baza de date când faci transferul. Tocmai de asta au prețuri umflate. Vrei nu vrei, rămâi la ei, dar dacă vrei premium features… plătești.

    SFATUL MEU, SCURT ȘI LA OBIECT? RĂMÂI PE ĂSTA! UN BLOG CU PAGERANK E SFÂNT ÎN ZIUA DE AZI! 😀

    • Mulțumesc frumos pentru sfatul tău, Daniel! Apreciez.
      În schimb, să ai domeniu e mult mai profi din multe puncte de vedere. Iar eu vreau să-mi iau și domeniu. Problema mea este că nu știu cum să fac mai exact. Dar tind din ce în ce mai mult spre domeniu + blogul actual, să le țin în paralel. Munca asta din spatele blogului de acum este mult prea multă ca să-i dau cu piciorul și să o pierd. Cred că-i cea mai rentabilă chestie.

  9. Buna,

    Daca te simti in stare sa ai grija de doua bloguri, desi e cam greu singura, mai ales daca vrei ceva profi cum zici, atunci le poti pastra pe amandoua. Daca nu, sfatul meu este un domeniu nou cu redirect si spor la treaba! Eu unul asa asa face! Si stai linistita ca nu o sa pierzi mare lucru daca renunti la asta. In sensul ca redirectul iti va transfera si autoritate si pr, nu imediat, dar le va transfera.

    Asa ca nu pierzi cine stie ce. Insa e o problema pe care nu stiu daca o stii! Ca sa faci redirect de pe wordpress.com pe noul domeniu, nu e moca! 🙂 Trebuie sa platesti o taxa anuala de 12 dolari, daca nu vrei sa pierzi munca. Adica wordpress iti ofera spatiu gratis, tu muncesti sa-ti ridici site-ul, dar daca vrei sa-ti iei jucariile si sa pleci, te-a ars! Just 12 $/year! 🙂 Bafta!

    • Bună!
      Știu ce zici și că wordpress cere bani pt asta, din păcate.
      Ideea e că eu am nevoie de PR și PA ca să pot scoate în continuare bani din blog. Mie îmi trebuie atunci, nu peste un timp, dacă înțelegi ceea ce vreau să spun. Nu pot renunța la acest domeniu tocmai pentru că nu pot să pierd munca de până acum și asta ar însemna o pauză foarte mare să nu mai câștig cum câștig acum. Și am muncit destul de mult ca să ajung la acest nivel. De asemenea, ar însemna să pierd oamenii care m-au contactat să scriu pentru ei și care mă vor mai contacta.
      Deci, rămâne cred că prima variantă. Două bloguri. Ideea e cum o să-mi împart apoi postările :)).

  10. Sincer, in dilema asta am fost si eu acum ceva vreme, dar simteam ca vechiul domeniu nu ma mai caracteriza si nu imi mai permitea sa ma exprim exact cum simteam. Inca nu am renuntat de tot la vechiul domeniu, dar simt ca cel pe care il am acum ma defineste in totalitate si simt ca acesta va fi definitiv.

      • Initial da… dar sunt sigur ca o sa te atasezi repede de noul domeniu. O sa fie ceva mai greu pana iti inveti cititorii cu noul domeniu si cu PR-ul, dar gandeste-te ca poate o sa ai mai multe de castigat in felul acesta. Poate pierzi acum putin, dar s-ar putea ca in viitor sa ai mai multe avantaje.

      • Ștefan, la mine nu e vorba doar de cititori. La mine e vorba și de faptul că prin intermediul acestui blog câștig destui bani și nu-mi permit să pierd PR și PA. M-am mai gândit însă la o soluție. Să-i fac apoi redirect. După ce cresc și cu ăsta nou, dar scriu și pe blogul acesta vechi, îi fac redirect celui vechi către cel nou. Sper să se poată :))

      • Chiar daca iti iei domeniu nou, o sa ajungi foarte greu la PR 3 cum ai tu. In cel mai bun caz, cred ca s-ar putea ca intr-un an sa ajungi la 2.

        Eu aveam http://www.mocanita-cu-idei.ro si am avut ceva probleme cu cei de la care il luasem, iar apoi mi-am luat http://www.mocanitacuidei.ro si aveam aceeasi instalare de wordpress pe ambele, dar imi face redirect pe cel nou. In schimb, daca tastai direct adresa articolului nu mai facea redirect, dar puteai sa vezi ce e scris.

        Chiar daca scriam un articol pe vechea adresa, se updata automat si pe cea noua pt ca practic se scriau inregistrari in aceeasi baza de date, dar in cazul tau nu stiu cum ai putea sa procedezi ca in momentul de fata ai doar un subdomeniu de la wordpress.

        O idee ar fi sa iti iei unul nou, sa iti faci redirect 301 (permanent) catre noua adresa, si sa iti importi toate articolele acolo. Nu cred ca se poate sa iei si fisierele – poze, melodii etc , ci doar sa ti le afiseze acolo de pe adresa asta.

        Stiu ca e greu sa renunti la ce ai construit pana acum, dar tu trebuie sa iei decizia asta in functie de ce nevoi/dorinte ai.

        Sper ca te-am ajutat intr-o oarecare masura… 😛

      • Da, m-ai ajutat! Și îți mulțumesc frumos, Ștefan!
        Într-adevăr, nu pot muta și fișiere, poze și alte d-astea. Doar să import textul și atât, din păcate.
        Nu pot face cum redirect 301, permanent. Pt că nu pot pierde acum tot ce ține de SEO, căci nu se updatează imediat.
        Ideea e că eu scriu și articole din care fac bani, depinzând foarte mult de SEO astfel. Dar m-ai ajutat oricum 🙂
        Sper să se poată face redirect și mai târziu. Chiar și peste un an, când deja a crescut și celălalt și-mi permit să pierd SEO de pe ăsta pentru moment.

    • Zici să atașez domeniu, adică să iau domeniu de la wordpress? Nu sunt mulțumită de ofertele lor. Eu vreau ceva mai mult, gen IP dedicat și alte din astea :). Și cu atașatul domeniului , am încercat gratis de la wordpress. Nu ți se preia PR și PA imediat. Nu mă avantajează.
      Poți aduce în schimb mai multe argumente?

Spune-mi părerea ta!

