O lume tehnologizată

Trăim într-o lume tehnologizată. Însă acest subiect nu este unul secret ori neștiut de marea majoritate. Sau cel puțin eu așa credeam până să mă întrebe cineva ce e aia tehnologizare. Ei bine, pentru cei care nu știu sau nu înțeleg acest termen, tehnologizarea este procesul acela prin care lumea a evoluat din punct de vedere a tehnicului, totul bazându-se acum pe tot felul de mecanisme tehnice: gen roboții, calculatoarele. Tehnologizarea este implementarea mecanizării în rândul activităților pe care în mod normal le-ar fi desfășurat omul folosindu-și forța fizică, sau cea intelectuală. Sper că cei care nu înțelegeau termenul, acum l-au înțeles. Și dacă nici acum nu am fost pe înțelesul tuturor, am să încerc să explic și altfel: tehnologizarea este momentul acela când tu stai și face în locul tău acțiunea o mașinărie. Pam-Pam.

tehnologie

Sursă: digipedia.ro

Tehnologizarea asta a avut loc în principal în mediul urban, iar nu de foarte mult timp s-a integra frumușel și în mediul rural, agricol, ușurând cu mult munca omului în agricultură, cât și dezvoltând oamenii din punct de vedere intelectual, oferindu-le deschidere la informații prin internet, la fel ca celor din mediul urban.

Acum, dacă tot respirăm tehnologie prin toți porii noștri, eu zic să o folosim în mod benefic nouă și nicidecum distrugător. Eu sunt ferm convinsă că evoluția, în termeni perfecți, are doar scopuri benefice și în niciun fel distructive. Însă, ca în orice concept, există erori, iar în punerea lui în aplicare, acestea se produc inevitabil. De aici și efectele distrugătoare ale tehnologiei. Dar asta nu din cauza ei, în niciun caz, ci din cauza noastră și a gradului nostru slab de înțelegere a scopului și existenței ei: de A NE AJUTA și A NE FACE VIAȚA MAI UȘOARĂ!!!

După cum se poate observa nu este vorba de distrugere, deși ea există. Și dacă mă întrebați pe mine, sunt de părere că este vina omului, după cum am mai spus. Din cauza existenței calculatoarelor, oamenii nu mai știu să calculeze nici chestii foarte simple. GREȘIT! Nu din cauza calculatorului. El a fost inventat ca să ne simplifice calculele greoaie. Este vina omului că nu-și mai antrenează creierul cu diferite calcule și apelează mereu la calculator. Tehnologia nu a fost creată ca să ne scape de muncă. Ea a fost creată ca să ne ușureze munca. Iar între cele două este o diferență de la cer la pământ.

Totuși, se presupunem că ea a fost creată ca să ne scape de munca intelectuală și fizică. Apăi, dacă ne scapă de cea intelectuală, cum or să mai existe oameni care să reînnoiască tehnologia, căci și mașinăriile astea se deteriorează și este nevoie de altele noi? Iar fizic vorbind, dacă ne-ar scăpa de toată munca fizică, chiar și de ridicatul sticlei și pusul apei în pahar ni s-ar atrofia mușchii, iar întregul corp ar fi mai rău ca o legumă. Tehnologia nu a fost nicidecum creată ca omul să stea și să privească cum după zi vine noapte și după noapte vine zi, într-un ciclu continuu, până la moarte. Omul trebuie în continuare să depună efort atât fizic, cât și intelectual pentru a putea evolua ca specie.

foloseste creierul

Sursă: society6.com

Eu una iubesc tehnologia. O iubesc pentru că îmi ușurează munca, asta nu înseamnă că uit de antrenarea propriului intelect și fizic. Nu. Îmi place însă că-mi oferă acces liber la informație, la cunoaștere. Nu trebuie să mă duc printre rafturi de biblioteci să caut despre istoria Marii Britanii. O pot face prin simple căutări pe Google și pot afla o sumedenie de informații simplu și rapid. Totuși, nu renunț la cărțile în format clasic. Sau, există site-uri care îți rezolvă imediat problema. Spre exemplu sunt site-uri unde găsești oameni cu portofoliu, care să-ți repare diferite chestii prin casă, dar despre asta am mai vorbit, ori site-uri care să-ți spună care sunt locațiile din orașul respectiv în care poți întreprinde anumite activități: să dansezi, să mănânci, să asculți muzică etc., precum site-ul ăsta: www.localuriinbucuresti.ro. Personal mi se pare o idee foarte tare să poți găsi în București unde se află pizzeriile și alte d-astea, filtrând în funcție de gusturile tale, de sector (poate vrei să-ți fie cât mai aproape de locația în care te afli). Nu mai trebuie să suni enșpe mii de prieteni să-ntrebi, aflându-te într-un oraș nou, unde poți mânca, sau unde să te duci. Acum există site-uri specializate în așa ceva. Și tot ele îți oferă chiar și recomandări de bine sau de rău despre fiecare loc în parte. Cred căpentru acest tip de ușurare a muncii s-a inventat tehnologia, nu pentru excluderea muncii din viața cotidiană a omului. 

Haideți să înțelegem tehnologia și existența ei și să nu o mai învinuim pe ea pentru involuția umanității. Chiar nu este cazul să o facem. Vinovații suntem noi, oamenii, nicidecum tehnologia.

4 gânduri despre &8222;O lume tehnologizată&8221;

  1. Buna,
    Iti citesc de curand blogul, imi plac mare parte din articole si felul in care scrii.
    Dar am o curiozitate: de unde ai idei de articole de postezi atat de des?
    Ma gandesc ca un blog il incepi sa scrii despre X si Y, apoi subiectele respective sunt epuizate si trebuie sa te gandesti despre ce altceva sa publici articole. Chiar iti admir inspiratia pe care o ai.

    • Bună Lala!
      Mă bucur tare mult că mă citești și că mi-ai comentat. Acest fapt mă face foarte fericită.
      Idei pentru articole am din viața de zi cu zi. Din discuțiile pe care le port cu oamenii, din cărțile pe care le citesc, din locurile pe care le vizitez. Scriu aproape despre orice prind. Și dacă ai știi despre câte subiecte nu apuc să scriu pe blog… o multitudine.
      Și să știi că subiectele nu se epuizează niciodată. Ele sunt infinite în orice domeniu.

      • Si eu iti multumesc pentru raspuns.
        Ok, am inteles, idei ai, dar cum reusesti sa le dezvolti atat de mult? In comparatie cu alte bloguri mi se pare fantastica calitatea si cantitatea ta, adica sunt de apreciat, in sensul acesta.
        Cu subiectele m-ai lamurit, dar daca ma lamuresti si cum reusesti sa le dezvolti atat de mult si de bine esti tare, oricum esti! hahaa Succes in continuare!

      • E simplu și aici. Ideea e că mie nu-mi place să scriu doar ca să scriu și ca să am un blog și să fie citit. Nu. Eu plec de la premisa că scriu pentru mine pe acest blog și abia apoi pentru cititori ca el să fie citit. Iar eu, când scriu, nu scriu pur și simplu pentru oameni. Eu scriu ca și când aș vorbi cu niște prieteni cărora încerc să le expun cât mai bine punctul meu de vedere pentru a-l înțelege. De aici vin și cuvintele, din dorința de a te face înțeles și de a ajunge mesajul la omul din fața monitorului. Iar după ce mă pun în fața laptopului și mă apuc să scriu, având ideile, cuvintele vin pur și simplu de la sine.

Spune-mi părerea ta!

