Astăzi știu mai multe decât ieri

de invatat

În fiecare zi îmi place să învăț ceva nou. Să-mi dezvolt cunoștințele și să mă dezvolt pe mine. Iar azi am mai făcut un pas înspre aceste lucruri. Astăzi am învățat lucruri noi despre gheața carbonică. Știam că există, dar nu știam la ce se folosește. Nu-i cunoșteam aplicabilitatea. Așa că, dând iarăși peste noțiunea de gheață carbonică, am zis că de data asta să mă documentez și să văd exact despre ce este vorba. Și uite așa am ajuns pe site-ul celor de la Dry Ice, unde am găsit o multitudine de informații despre gheața carbonică.

Și ca să vedeți că-s un copil tare conștiincios și care și-a făcut cum trebuie tema, am să vă spun și vouă la ce se folosește gheața carbonică. Ei bine, înainte de a vă băga în detalii, am să fac o trecere în revistă, pentru a vă atrage atenția și a vă stârni curiozitatea, spunându-vă că gheața carbonică se folosește la nunți și evenimente speciale, în băuturi, în medicină, în industria alimentară și pentru sablare (curățare).

Înainte de a o lua punctat, cred că ar trebui să vă spun ce este gheața carbonică, nu? Gheața carbonică nu este nimic altceva decât forma solidă a dioxidului de carbon (CO2), având ca proprietate principală faptul că nu se topește, ci sublimează (se evaporă).

gheata carbonica

Gheața carbonică în medicină. Știți voi cutiile alea în care se transportă organele? Ei bine, acele cutii sunt pline cu gheață carbonică, căci aceasta are puterea de a le păstra în parametri vitali, o anumită perioadă timp. De asemenea, tot în medicină, gheața carbonică se folosește și în păstrarea probelor biologice și pentru înlăturarea negilor.

Gheața carbonică în sablare. Cică, mai nou, chiar și în România se folosește această tehnică, datorită faptului că prin curățarea anumitor suprafețe cu gheață carbonică, acestea nu se zgârie/deteriorează, gheața carbonică fiind proiectată cu ajutorul aerului comprimat, la o viteză supersonică, pe suprafața obiectului de curățat.

Gheața carbonică în viticultură. Știați că gheața carbonică se folosește în prepararea vinurilor și că ajută la obținerea unor loturi de vinuri excelente? Eu pe asta chiar nu o știam. După ce se culeg strugurii, pentru a li se menține aroma și ca aceștia să să păstreze proaspeți, se pune gheață carbonică, prevenind astfel fermentația prematură. Gheața carbonică se folosește însă și la formarea mustului pentru a preveni procesul de oxidare în timpul fermentației. La sfârșit, vinul păstrează aroma și prospețimea strugurilor și nici nu se acrește.

Gheața carbonică în industria alimentară. Se folosește în cateringul aviatic, în transportul alimentelor care necesită congelare rapidă, ori refrigerare rapidă. De asemenea se folosește și în prepararea cărnii. Băuturile făcând totuși parte din alimentație, am să le includ tot aici, spunându-vă că gheața carbonică este folosită pentru a reda efervescența aceea vulcanică, creându-se de asemenea și un efect special în cadrul unui eveniment prin fumul ce plutește deasupra paharelor.

Gheața carbonică în efectele speciale. Iar efectele speciale sunt reprezentate în cazul de față de efectul de fum greu sau ceață. Aceste efecte sunt realizate fie cu o mașină de fum, fie pur și simplu, clasic, cu un bol de apă fierbinte în care se pune gheață carbonică. Reacția dintre gheața carbonică și apa fierbinte este reprezentată de fumul greu. Și probabil, la fel ca și mine, vă întrebați de ce se numește fum greu. Treaba-i simplă. E mai greu decât aerul, în consecință rămânând undeva la nivelul gleznelor. Și ca să înțelegeți despre ce vorbesc, căci probabil ați văzut la nunți, este vorba de efectul acela de fum din timpul dansului mirilor.

8 gânduri despre &8222;Astăzi știu mai multe decât ieri&8221;

Spune-mi părerea ta!

