De când mă știu, mi-am dorit o casă din lemn

Cei care mă citesc de ceva timp, au apucat oarecum să mă cunoască. Știu cam ce-mi place și ce nu-mi place. Iar aici nu mă refer la felul de mâncare preferat, genul de filme, ori de cărți, ci la tipul lucrurilor. Iar ei știu cu siguranță că iubesc lucrurile simple, căci doar ele reușesc să mă facă fericită.

Din categoria lucrurilor simplă, în viziunea mea de adolescento-adult încă necopt la minte, fac parte multe lucruri. Astăzi însă am să mă rezum doar la casele din lemn.

Îmi plac casele din lemn. Au un aer simplist și îți oferă o stare de bine prezența lemnului atât pe exterior, cât și în interior. Încă nu m-am hotărât care tip de casă din lemn îmi place mai mult, adică cea clasică, sau cea din bilă de lemn, dar știu sigur că-mi plac.

În opinia ma, casele din bilă de lemn par mai autentice. Au acel ceva în plus care le dă un aer plăcut. Par a fi complexe și simple în același timp. Un lemn lăcuit în culoarea lemnului închis, ori deschis, iar casa pare că îmbină stilurile arhitecturale vechi cu cele noi. Îmbină clasicul cu modernul.

Un tip de casă care-mi place este cel de mai jos.

casa lemn

Celălalt tip. Tipul obișnuit. Cel de toate zilele, o casă din scânduri de lemn, îmi aduce și el o cu totul altă stare față de precedentul. O stare cu o altă frumusețe. Aici însă nu-mi place decât lăcuirea în tonuri închise. parcă doar acestea îmi creează starea mea de bine atât în interiorul ei, cât și în exterior.

casa lemn

Îmi doresc, ca la una din casele astea precum cele de mai sus, să am o cameră cu o bibliotecă destul de mare și un geam în dreptul căruia să fie un loc de citit. E un vis pe care sper să mi-l îndeplinesc. Na… am și eu piticii mei pe creier.

Iubesc lemnul. Recent am fost la munte, undeva în Munții Parâng. Și am promis că vă voi povesti despre această călătorie cât mai curând. Deocamdată am să vă spun aici cât de mult m-a impresionat și m-a făcut să mă simt bine chiar și prezența unei scări din lemn interioare. Cabana părea să redea o altă stare. M-au degustat în schimb restul cabanelor pline din beton. Consider că la munte lemnul trebuie să-și facă simțită prezența în fiecare cabană. Acolo nu-i locul betoanelor. Acolo e doar locul pietrelor și al lemnului.

Sunt o adeptă a tot ceea ce înseamnă ecologic, iar casele din lemn sunt ecologice. Desigur, în urma fiecărui copac tăiat, ar trebui plantați alții, ca peste zeci de ani, ori sute, urmașii noștri să aibă de ce se bucura.

Și da, cu siguranță există dezavantaje precum riscul ridicat de a lua foc foarte repede și ușor, spre deosebire de celelalte, însă avantajele sunt mai numeroase, precum costurile de construcție reduse, izolarea fonică și termică superioară, umiditate echilibrată în casă, cât și o rezistență mult mai mare la cutremure.

Dacă sunteți pasionați de case din lemn și vă doriți așa ceva, eu am găsit un site care se ocupă atât de procurarea materialelor cât și de construcția în sine, cap coadă, de jos până sus. Pe lângă asta, oferă și detalii ajutătoare în alegerile pe care vreți să le faceți. Site-ul este www.case-din-lemn.eu.

5 gânduri despre &8222;De când mă știu, mi-am dorit o casă din lemn&8221;

Spune-mi părerea ta!

