Răspunde comentariilor cititorilor tăi!

Bună din nou, dragul meu cititor. Acesta este un articol ce are de gând să tragă un de semnal de alarmă asupra bloggerilor care scriu și care ar trebui să-și respecte cititorii, cât și timpul lor pierdut pe meleagurile fiecăruia în parte, prin simplul fapt că doar au citit, ori au lăsat și un gând prin comentariile lor.

comentarii blog

Citesc destule bloguri. Nu constant, recunosc. Nu sunt genul de om care să intre zilnic pe anumite bloguri și să le citească. Sunt genul de om care le citește din când în când, atunci când găsește vreun articol interesant promovat pe Facebook, sau când primește vreun articol care i se pare interesant pe mail, căci sunt abonată la majoritatea blogurilor pe care am intrat să le citesc și mi-au plăcut.

Tot citind bloguri însă, am fost și încă sunt profund dezamăgită de atitudinea anumitor bloggeri în privința cititorilor care le comentează. Sunt de părere că fiecare cititor merită atenția ta, a celui care scrii. Iar atunci când el îți comentează, fie că ai inspirație sau nu, merită un răspuns înapoi, fie el doar și unul de mulțumire pentru cuvintele așternute în urma articolului tău.

Consider că cititorul merită să i se acorde atenție. Fiecare comentariu în parte merită răspunsul lui, nu răspunsuri colective, căci comentariile nu au fost create colectiv. Spun asta pentru că am văzut și bloggeri care răspund colectiv. Știu. Măcar au răspuns. Însă drept ar fi răspunsul parte în parte.

De ce spun eu toate astea? În primul rând, pentru ca cititorul să se simtă bine prin generarea unei discuții cu el prin prisma articolului tău. Iar în al doilea rând pentru că alți cititori caută generarea discuțiilor articolului. Vor să vadă părerea ta și în funcție de părerea celorlalți. Sunt curioși. Respectul însă față de timpul acordat citirii articolului și comentării în cadrul acestuia de către cititor, rămâne pe primul loc. Și va rămâne așa, pentru mine, mereu.

Recent am vorbit cu cineva care scrie extraordinar de frumos poezie și proză, dar care mi-a spus că refuză să-și facă blog din simplul fapt că pentru el blogosfera nu este ceea ce vrea să pară. Nu este acea comunitate frumoasă, unită, care își distribuie frumos opiniile, criticile constructive, părerile de bine. Și la vorbele lui, mi-am dat seama că are dreptate. Blogosfera este prea puțin presărată de oameni frumoși, care ajută la dezvoltarea ei. În rest, cei care fac parte din ea se mănâncă între ei, se invidiază unii pe alții din cauza concursurilor câștigate, ori pierdute, se urăsc, se înjură, se bălăcăresc. Și uneori asta e mai rău decât ceea ce vedem la TV.

Și știu că probabil vă întrebați ce legătură are paragraful de mai sus, cu răspunsul la comentarii. Păi are! Răspunzând la comentarii, tratându-ne frumos cititorii, cred că o să reușim să mai schimbăm fața blogosferei. Să o curățăm de mizeria văzută de alții, existentă de altfel. Să prezentăm, în fața tuturor, blogosfera așa cum ar trebui să fie ea. Frumoasă. Plină de bloggeri care se respectă între ei. Se ajută. Se sprijină.

35 de gânduri despre &8222;Răspunde comentariilor cititorilor tăi!&8221;

  1. Când mi-am făcut blog, primul lucru care mi s-a zis, din păcate, a fost: bloggerii sunt oameni orgolioși. Nu am înțeles de ce și nici nu vreau s-o fac. Căci nu îmi iese nimic dacă nu răspund unor comentarii (cu toate că nu am multe). Și sunt sigură că răspunsul meu îl bucură pe cititor cel puțin la fel de mult cât m-a bucurat pe mine comentariul lui.

  2. Ai mare dreptate. Comentariile, parerile cititorilor, generate de subiectele dezbatute pe blog ar trebui sa fie foarte importante pentru bloggeri. Eu stiu faptul ca pentru mine sunt foarte importante si incerc sa raspund in cel mai scurt timp la putinele comentarii pe care le primesc pe blog, dar ma intereseaza parerea cititorilor. Daca parerea acestora nu ar fi importanta si bloggeri nu sunt interesati de ele, inseamna ca ar trebui sa isi faca un jurnal secret, stiut doar de ei, nu un blog public.

    • Adevărat ceea ce spui tu! și pentru mine sunt importante comentariile cititorilor mei și mă bucur pentru fiecare comentariu al cititorilor mei, pentru că și-au rupt din timpul lor să-și împărtășească cu mine o opinie.Tocmai din acest motiv consider că merită respectați prin răspunsuri relevante comentariilor.

  3. Cum ar fi daca ai saluta pe cineva respectuos pe strada si nu ti-ar raspunde sau te-ar privi ‘ de sus”? Aia nu-i superioritate, e aroganta si/ sau indiferenta. Raspund intotdeauna, chiar daca uneori intarzii,si chiar daca sunt injurata sau criticata. Daca toti ar fi de acord cu mine sau m-ar lauda ar parea ipocrizie, prefer sinceritatea si respect opiniile tuturor. Iar unde sunt lasata ca un cersetor la usa nu mai intru a doua oara.

    • Nici eu nu răspund imediat (exemplu cazul de față). Nu sunt mereu în fața calculatorului. Dar îmi fac timp, ca atunci când le văd, să răspund tuturor comentariilor.
      Și eu aștept ca oamenii să aducă critici, căci este imposibil să trăim într-o lume în care cu toții să fim de acord în orice privință. Asta ar însemna perfecțiune, iar perfecțiunea este doar un mit.

  4. Stiu ce spui. Eu incerc sa raspund fiecarui comentariu in parte, desi mai am si mici scapari. Vreau sa fac prea multe deodata si de-asta…

    Si mai pot spune ca niciodata, dar absolut niciodata nu mai calc pe un blog unde, chiar si dupa al treilea comentariu, postat chiar in zile diferite, la articole diferite, nu am primit niciun raspuns. E clar ca pe omul ala nu il intereseaza parerea mea, pe mine de ce m-ar mai interesa opiniile pe care le posteaza?!

    • Adevărat ce spui. Mă bucur că tu ai ilustrat mai bine decât mine sentimentul pe care îl am atunci când nu se răspunde pe bun blog. Faptul că nu-l interesează părerea mea, iar eu mă obișnuiesc brusc să nu mă mai intereseze părerea unui astfel de om.
      Și e mare păcat că se întâmplă asta. Ar trebui să existe respect în blogosferă, iar ea să fie un exemplu pentru restul.

  5. Sunt si blogger sunt si cititor de bloguri. De multe ori refuz sa mai intru pe unele bloguri deoarece nu mi se raspunde la comentarii. Am mai patit chiar sa fiu injurat la sectiunea de comentarii de catre un alt cititor fara ca bloggerul sa intervina. Bineinteles, facea parte din bloggerii cunoscuti. De atunci nu am mai intrat pe blogul respectiv.

    • Adi, știu ce zici. După cum spuneam, chiar și eu pățesc asta. Intru pe bloguri, îmi place ceea ce citesc, comentez, ori nu-mi place și las o critică cât mai constructivă cu putință, fără niciun rezultat ulterior, gen răspuns.
      Nici mie nu-mi mai face plăcere să intru pe acele bloguri.
      Mie îmi place să comentez, să răspund cititorilor mei, astfel găsind oameni care au păreri diferite de ale mele, ori opinii similare. Și îmi place să-i cunosc prin intermediul comentariilor pe care le lasă. Îmi place când se creează o interacțiune în jurul articolelor.

  6. Cred că fix din cauza asta sunt fericită eu pt numărul vizitatorilor de pe blogul meu. Dacă ar fi prea mulți și ar comenta toți, nu știu dacă mi-ar permite timpul să le răspund la fiecare în parte. :)))
    Dar așa sunt în regulă. Le răspund la toți.

Spune-mi părerea ta!

