Despre cum a fost la Webstock 2014

M-am tot gândit cum să-mi încep acest articol. Și, m-am gândit să-i cer iertare lui Zoso pentru faptul că nu am postat chiar de aseară. Doar că, după o zi întreagă de stat prin Marriot, atunci când ajungi într-o cameră cu-n pat, numa să scrii nu mai poți. Atracția dintre mine și pat a fost inevitabilă. Am adormit instant. Și am lăsat scrisul pentru seara asta.

Așadar, să vorbim despre Webstock.

webstock

Sinceră să fiu, nu înțeleg ce are toată lumea cu Zoso. Mie mi-a plăcut omul. Pe cuvântul meu. Nu mi-a părut nici îngâmfat și nici mai știu eu cum. Mi-a părut un om normal care își spune părerile pe față. Așa cum cred că ar trebui să facă orice om/blogger normal. Iar cu ceea ce a spus, a avut perfectă dreptate. Inclusiv cu regulile lui de la început. Chiar mi se pare normal să nu se vorbească în timpul unei conferințe, să nu se facă orice altceva în afară de a fi atent la cel care-ți vorbește, că doar pentru asta te-ai dus acolo, nu?

Până să mă apuc de acest articol, m-am gândit mult cu ce părți să încep. Alea bune, sau alea nașpa? Dar am început cu Zoso, care, cred eu, nu se încadrează la niciuna din cele două categorii. Mie îmi place. Despre voi, nu știu ce să zic. Vreau însă a continua cu părțile proaste, ca să las spre final tot ceea ce a fost frumos. Nu sunt multe părți proaste. Doar câteva. Dar sunt semnificative, zic eu.

Prima chestie ar fi că mi-au greșit numele blogului. În loc de Pishky blog, sau Crash4crantz, au scris „Jurnal de bord”. Iar când m-am dus să le spun, mi-au spus: asta e, lasă că tăiem cu-n marker. Și așa au făcut. Mi-au tăiat cu un marker.  Atunci când faci un eveniment important precum Webstock, cred că ar trebui să se acorde atenție maximă în orice mic detaliu. Vorba lui Vlad Petreanu: „detaliile fac diferența”.

webstock

Apoi, după cum bine cred că știți, sesiunea a doua de conferințe a fost desfășurată în trei săli, în paralel, fiind 3 categorii. Nu ne-a specificat nimeni că ar trebui să ne alegem unde vrem să mergem, dinainte. Așa că noi am crezut că ne alegem atunci. Ei bine, ecusoanele ori erau fără nimic scris, ori scria „Mobile”, ori „Blogging”. Și, conform celor ce erau trecute pe ecuson, trebuia să te duci în sala respectivă. Dar cine să știe asta dacă nimeni nu a spus nimic. Așa că, după cum știam, ne-am ales fiecare ce-am vrut. Și, după ce ne-am lăsat bagajele, mai să nu ne mai lase să intrăm la „Blogging”, pentru că nu scria „Blogging” pe ecuson. Dar le-am spus că avem bagajele acolo. Și-au dat ochii peste cap și ne-au lăsat să intrăm. Și aici, cred că ar fi trebuit să fi fost anunțați dinainte, ca să știm ce și cum alegem. Unii spre exemplu, și-au ales pe loc. N-am prea înțeles care a fost faza.

Să trecem însă acum la părțile faine. Am ajuns acolo, după o serie de peripeții, în care nu mai venea un taxi și am alergat dintr-o parte în alta după unul. Mi-am făcut intrarea, am luat ecuson și plăsuțele cu cadouri. Am făcut selfie-uri și am primit cană de la Bitdefender. Mi-am făcut statuie. Adică m-am scanat 3D și urmează ca în 10 zile să primesc o statuie. Am mâncat dulciuri. Și eclere de la Raiffaisen Bank. Am participat la concursuri, căci au avut concursuri în care dădeau așa: un Lumia pentru selfie-uri, 52 de eclere și o imprimantă de la hp. Am cunoscut oameni. Dar despre asta vreau să vorbesc mai pe larg.

webstock

Cadouri Webstock 2014

Ziceam că vreau să scriu despre oamenii pe care i-am cunoscut prin intermediul conferințelor pe care le-au ținut. Primul a fost Steven Van Groningen, care a vorbit despre succesul și munca sa. Mi-a plăcut și am apreciat că a vorbit în limba română. Așa cum a putut, stâlcit, dar a vorbit.

Apoi l-am cunoscut pe Andrea Rossini, de la Vodafone România. Ne-a vorbit despre proiecte și despre evoluția tehnologiei. A ajuns la noi, căci cu toții i-am primit mesajul. Nu mi-a plăcut că nu a vorbit româna, scuzându-se așa: „Eu nu vorbesc româna la fel de bine ca Steven, așa că am să vorbesc în engleză”. Nici Steven nu a vorbit perfect, dar a vorbit. Poate că și el trebuia să facă la fel.

L-am cunoscut pe Emi Gal, care ne-a vorbit despre proiectul său, cum a început într-o cameră de apartament, cum l-a dat sora afară când s-au strâns cinci în dormitor și cum a ajuns să evolueze până în Londra. O poveste faină ce nu are cum să nu te motiveze și să nu te facă să lupți pentru fiecare vis.

Mi-a plăcut de Cătălin Năstăsoiu. Omul ăsta promovează România, prin proiectul „Ronativ”, în SUA. Face tot felul de chestii interesante care au forma României: vaze, oameni, afișe. Tot el a inventat un pixel. Se numește pixel-ul România, căci are forma hărții țării noastre. să-l „gugăliți” și să aflați mai multe. Omul ăsta merită să i se ridice statuie, pentru ceea ce face pentru România. Toată stima și jos pălăria.

ronativ

Vaze. Sursă: Facebook Ronativ

Apoi, i-am cunoscut pe Zmenta, Andrei Ciobanu și Ovidiu Eftimie (Times New Roman), Vali Petcu, Vlad Petreanu și Alexandru Negrea. A fost o plăcere să-i ascult. Vlad Petreanu îmi va rămâne pe veci întipărit cu următoarea propoziție: „Detaliile fac diferența.”. Va fi un motto de acum în colo pentru mine și îi mulțumesc pentru sfat-ul acordat în cadrul conferinței.

Ce-aș putea să vă mai spun? Aaaa.. DA! V-am spus oare că mi s-a făcut statuie la Webstock? Și nu glumesc! M-au scanat 3D și urmează să primesc statuia în 10 zile. Abia aștept să vi-o arăt și vouă și, desigur, să mă mândresc pe unde pot cu statuia mea.

În concluzie, că na, mai trebuie să mai și încheiem textele pe care le începem, iar acesta ar mai trebui să mai aibă și-un final după cele peste 1000 de cuvinte pe care vă mulțumesc că le-ați citit, vreau să vă spun că experiența de la Webstock a fost una care-mi va rămâne mereu în amintire. Am preluat multe sfaturi. Și sper să-mi folosească pe viitor. merită încercată această experiență. Vreau să mă duc și la anul, iar tu, dragul meu cititor, dacă ai fost, sau nu ai fost, te invit oricum să mergi la anul. Te asigur că nu ai ce regreta.

Și, dacă vrei să afli mai multe despre Webstock, intră pe Facebook și caută #webstock sau #webstockro. Acolo o să găsești TOT!

16 gânduri despre &8222;Despre cum a fost la Webstock 2014&8221;

Spune-mi părerea ta!

