Ce e ăla studiu geotehnic?

Știu. Pare o întrebare prostească. Dar mai sunt și oameni ca mine, nu mereu puși la punct cu informația și nu mereu cu un nivel de cultură ridicat. Totuși, oameni care își pun întrebări, pentru că eu mereu îmi pun întrebări, cu scopul de a găsi un răspuns, de a mă documenta și de a afla. M-am întrebat mereu de ce e așa și nu invers, ori ce înseamnă anumite chestii, ce reprezintă, cu ce scop sunt acolo. Bla bla bla-uri din astea de grădiniță, pe care le am însă și la ora actuală.

studiu geotehnic

Până nu cu mult timp în urmă, nu știam ce înseamnă mai exact studiile geotehnice. Aveam, intuitiv, habar. Dar concret, recunosc pe cuvânt, nu. Și, implicit, nu știam nici ce se face mai exact într-un laborator geotehnic. Dar mi-am pus întrebări, am căutat, că doar Google îi mare și plin de tot ceea ce vrei și ce nu vrei, până când am găsit răspunsuri mulțumitoare și pe înțelesul meu, de neștiutoare și afonă, ca să o spun pe-a dreaptă, în domeniul ăsta.

Și ca să vedeți că mi-am făcut temele așa cum trebuie, am să vă spun și vouă ce-am aflat și ce înseamnă studiile astea geotehnice. Ei bine, ele sunt realizate atent, în detaliu, pentru avizul de construcție a unei clădiri, oferind monitorizare geotehnica, avize geotehnice și operațiuni de pnetrometrie dinamică ușoară, dinamică medie, dinamică grea și dinamică foarte grea. Pe lângă asta, specialiștii în studii geotehnice, realizează și studii hidrogeologice și execuție de foraje pentru puțuri de apă, dotându-le și cu cele necesare pentru a putea fi puse în folosință.

Pentru ce sunt bune? Pentru siguranța locului în care sunt construite clădirile. Desigur, este într-adevăr nevoie de un studiu geotehnic amănunțit și de calitate. De fapt, în orice este nevoie de calitate și de precizie pin timp dedicat unui lucru, studiu, sau orice ar fi el. Păcat însă că majoritatea au uitat ce înseamnă munca de calitate și pasiunea de a face un anumit lucru. Pasiunea dedicată unei anumite meserii, cum se dedicau pe timpuri meseriei lor tâmplarii, mecanicii și meșterii de toate soiurile.

Revenind la începutul articolului meu, consider că ar trebui mereu să ne punem întrebări. Să aflăm lucruri noi. Să cunoaștem. Să cercetăm prin propriile forțe, căci prin cercetare s-au făcut marile descoperiri de care noi ne bucurăm chiar și după sute sau chiar mii de ani, nu? Plus că, prin cercetarea și dobândirea de noi cunoștințe în mod constant și continuu, ne dezvoltăm pe noi înșine și ne mărim capacitatea intelectuală a creierului. Și asta nu o spun eu, ci marii cercetători și studiile lor din domeniu.

În era asta, în era tehnologiei și în care timpul zboară atât de repede că nici măcar nu ești conștient de când a trecut pe lângă tine, consider că ar trebui mereu să fim puși la punct cu informațiile, cu noile tendințe. Cu tot ceea ce ne înconjoară, de fapt și de drept. Pentru ca acest fapt să se întâmple însă, cred cu tărie că este nevoie de un gram de dorință și de efort. Lucrurile nu se întâmplă bătând din palme și nici nu cad din cer.

Tu ce părere ai?

5 gânduri despre &8222;Ce e ăla studiu geotehnic?&8221;

  1. Orice întrebare pare prostească/ greșită/ neavenită/ nepotrivită/ nelalocul ei. Așa o fi? Eu zic că nu. Orice întrebare ESTE prostească, pentru că este un semn bun și sigur că dorim să știm, să ne informăm, să devenim mai competenți. Înainte de a ști suntem mai proști cu exact răspunsul (corect) la întrebare. După aceea suntem ceva mai puțin proști pe tema deja lămurită (de ex. ce este un studiu geotehnic?), dar la fel de infinit de proști în raport cu infinitul de lucruri potențial cognoscibile, dar pe care nu le vom cunoaște niciodată fie că nu ne interesează, fie că nu avem acces la acea cunoaștere. Te provoc Daniela, de ziua ta, să reflectăm – separat și împreună – la ce înseamnă prostia omenească și care sunt limitele, formele, sursele, cauzele, remediile etc.

Spune-mi părerea ta!

