Originalitatea înseamnă calitate

Mereu am spus asta. Și o susțin în continuare cu toată tăria mea. Originalitatea înseamnă, în majoritatea cazurilor, calitate. Iar asta am învățat-o de la tatăl meu. Datorită lui voi încerca mereu să fiu eu însămi originală și să caut originalul peste tot. Nu cred că mă va contrazice cineva. Dar, ca să înțelegeți mai bine ceea ce vreau să spun, m-am hotărât să înșir și rândurile de mai jos, ele având scopul conștientizării cititorilor mei.

În rândurile acestui articol voi aduce mașinile și piesele de schimb de pe mașini și pentru mașini.

Am văzut că din ce în ce mai multe persoane înclină spre piesele second-hand, sau pe piesele cele mai ieftine, iar ulterior se așteaptă ca acestea să nu țină neapărat o viață, ci chiar două, sau, de ce nu, chiar trei. Să zicem că asta nu este totuși neapărat atât de grav.

Mai grav decât cele amintite în paragraful anterior, este următorul lucru: faptul că și mai multe persoane înclină spre improvizații. Spre a lua două piese, a le lega cu sârmă și a le pune pe mașină. Asta-i o prostie. De ce? Pentru că pe lângă faptul că nu e calitativ, îți trage marele bilet câștigător spre moarte. Mașina aia nu e sigură. Iar asta ar trebui să știi, dragul meu șofer. Iar dacă nu-ți pasă de viața ta și nu te interesează în mod special dacă ți-o pui în pericol sau nu, ar trebui măcar să faci în așa fel încât să nu o pui în pericol pe a altora. Ei n-au, cu siguranță, nicio vină pentru prostia ta.

Ca mașina să meargă OK și ca piesele recent montate să țină cât mai mult, poate chiar și o viață dacă mașina este îngrijită și se merge frumos cu ea, desigur, exceptând schimburile la intervale regulate de timp care trebuiesc făcute, mașina are nevoie de piesele ei originale, chiar dacă sunt mai scumpe. Însă calitatea este scumpă. Și pentru asta am să vă dau un exemplu, mai jos.

Eu iau un material. Îl fac piesă într-o oră. Fără șlefuire, fără un proiect atent gândit înainte, fără să-l șlefuiesc, fără să-l taie în unghi perfect. Meșteresc acolo, cum pot și cum îmi vine. Produsul meu final costă până în 100 RON. Tu, ești o firmă respectabilă. Ai proiectanți angajați pentru fiecare categorie de piese auto. Le șlefuiești, le tai în unghi perfect, le faci probe și le treci printr-o grămadă de teste. Iar abia apoi le scoți pe piață. Nu ți se pare oarecum normal ca piesa ta să fie câteva milioane? Oamenii tăi costă: de la proiectanți, până la cei care au făcut ultima șlefuire și ultimul test. Plus profitul tău, ca firmă.

piese originale masini

Așadar, dragul meu cititor, calitatea și siguranța costă. Și costă destul, căci, până la urmă, fiecare trebuie să trăiască. Inclusiv femeia de servici, dar și patronul firmei respective împreună cu angajații lui.

Din fericire, din ce în ce mai multe magazine de piese auto, împreună cu service-uri auto și mecanicii auto, promovează piesele originale pe mașini și nu cele improvizate ori second-hand. Dintre ei fac parte și cei de la Stoauto, cât și eu cu tata, căci suntem șocați de numărul mare de clienți care au venit și vin în service cu tot felul de improvizații, gen sârmulițe pe la motor, ori pe la radiator sau pe mai știu eu unde.

SPUNE și tu NU improvizațiilor!

Spune-mi părerea ta!

