Sandviciurile unei mofturoase

A fost odată ca-n povești,
A fost ca niciodată,
Din rude mari împărătești,
O mofturoasă fată.

De când mă știu și de când mă știe toată lumea, sunt o mofturoasă cu brevet de excelență în domeniu. Martorii ar putea fi chiar vecinii mei. Vecinii aceia care și acum mă întreabă dacă mai aleargă mama după mine, prin curte, cu mâncarea dată prin strecurătoare. Și dacă mă mai dor urechile când vor să mă hrănească ai mei. Adică totuși… cine mai e ca mine, no?

Și era una la părinți
Și râzgâiată-n toate cele,
Cum e și brânza printre sfinți
Și pâinea printre stele.

Să fiu singură la părinți a fost un avantaj pentru mine, spre deosebire de cei care aveau frați. Mie mi se făceau toate mofturile, mai ales în materie de mâncare. Că na, n-aveau cum să-mi spună că fratele sau sora mănâncă tot și că de aia el/ea o să primească jucării și dulciuri, iar eu nu. Așa că s-au conformat și mi-au făcut pe plac. Pam Pam.

Din umbra falnicelor bolți
Ea pasul și-l îndreaptă
Lângă fereastră, unde-n colț
Sandviciurile așteaptă.

O mofturoasă convinsă fiind, nu mâncam chiar orice… după cum de altfel cred că v-ați și prins. Și nici nu mănânc. Faptul că am crescut în vârstă nu înseamnă că mi s-au ramolit mofturile, ci ba din contră, au crescut și ele odată cu mine. Recunosc, mi-am chinuit mama destul de mult la capitolul ăsta când am fost micuță. Și acum o mai chinui, dar într-o manieră mai domolă. Pe atunci alerga cu mâncarea, pe care nu o mâncam decât pisată prin strecurătoare, după mine prin curte. Acum doar se roagă să mănânc și, atunci când nu sunt acasă, mă sună la intervale regulate de timp să mă întrebe dacă am mâncat.
Și pentru că, biata de ea, se săturase să-mi mai piseze orice mâncare neatractivă pentru simțurile mele regești, a apelat la creativitate, inventând „Sandviciurile unei mofturoase”. Atrăgătoare. Speciale. Gustoase. Și fiecare având o însemnătate pentru mine, după cum veți și putea vedea în denumirea fiecărui sandvici.

Privea în farfurie și se gândea cum pe mări,
Răsare și străluce,
Pe mișcătoarele cărări
Corăbii negre duce.

Le vede azi, le vede mâine,
Astfel dorința-i gata;
Sandviciurile iar privind de săptămâni,
Le cade dragă fata.

Și uite așa, dragii mei cititori, după lungi săptămâni de zile în care am gustat sandviciurile mamei cu cremă de brânză, pentru că primul strat al lor, mă ademenea efectiv, am ajuns să mă îndrăgostesc definitiv și iremediabil de ele. Plus că, dacă tot m-au ademenit așa, eu am vaga bănuială că și ele s-au îndrăgostit de mine. Iar mama era pe deplin fericită. Descoperise și ea un lucru pe care să-l mănânc cu plăcere.

Și, dacă tot m-am apucat să vă vorbesc despre asta, m-am decis să vă prezint și vouă fiecare sandvici în parte, să vă arăt exact cum stă treaba cu „Sandviciurile unei mofturoase” cu cremă de brânză natur, ori cremă de brânză cu verdeață, căci cine știe, poate am să mai ademenesc persoane în clanul „Fan brânză”.

1. Sandviciurile unei mofturoase indispusă de dimineață

Ingregiente: pâine, ou fiert, parizer/salam/bacon, ardei gras, măsline, pateu, cremă de brânză Delaco

2.  Sandviciul unei mofturoase căreia îi place să joace X și 0model sandvici
Ingrediente: pâine, mazăre, parizer/salam/bacon, cremă de brânză Delaco

3. Sandviciurile unei mofturoase care se transformă

Ingrediente: pâine, ou fiert, castravete, ardei gras, măsline, pateu/cremă de brânză Delaco

4. Sandviciul unei mofturoase fascinată de Soare şi Universmodel sandvici
Ingrediente: pâine, mazăre, măsline, ardei gras, morcov, cremă de brânza Delaco

5. Sandviciul unei mofturoase care consideră că între oricare două lucruri din Univers există strânse legături, oricât de îndepărtate şi diferite ar fi.
model sandvici
Ingrediente: pâine, castravete, măsline, pateu, cremă de brânză Delaco

6. Sandviciul unei mofturoase căreia îi plac florile

Ingrediente: pâine, măsline, ardei gras, cremă de brânză Delaco, pateu, ou fiert, castravete, pătrunjel creț

Şi, aşa ca pentru final, o poză cu toate sandviciurile unei mofturoase.
model sandvici

 

Iar voi, dacă vreți și alte idei de sandviciuri, vă invit cu plăcere pe pagina de Facebook a celor de la Delaco Fan brânză, unde cu siguranță veți găsi idei care să vă inspire atât în ingrediente cât și în ornare.

Și-am încălecat pe-o șa… și v-am spus povestea așa! Pam Pam.

P.S.1: Strofele poeziei sunt adaptate după „Luceafărul” de Mihai Eminescu. Îmi cer scuze dacă adaptarea lor a deranjat cu ceva. Blamați-mi inspirația, nu neapărat pe mine.

P.S.2: Trebuie să fii Fan Brânză ca să-nțelegi asta!!!

34 de gânduri despre &8222;Sandviciurile unei mofturoase&8221;

  1. Mda! Foarte gustoase. Cat despre mofturi, in 20 de ani, cel mai mare terorist trebuie sa munceasca mult ca sa o ajunga:). Referitor la sandviciuri, am avut ocazia sa mananc unul pe furisi si a fost foarte delicios. De m-ar fi prins………………………

Spune-mi părerea ta!

