Și eu care credeam că japoneza-i limbă străină…

Până să intru în lumea IPL-ului, să scotocesc până în cele mai întunecoase cotloane, credeam că japoneza-i o limbă străină. M-am înșelat. Japoneaza-i o limbă cât se poate de accesibilă și ușor de învățat. Trebuie doar să ai talent la desen și clar vei fi un maestru într-ale japonezei. Ca mine, spre exemplu.

limba japoneza

Sursă: Daniela Bojincă (arhivă proprie)

Vedeți. E ușor de scris în japoneză. Oricine o poate face. Până și eu, care habar nu am ce am scris în poza de mai sus. Cu siguranță însă, caricaturile de mai sus au o însemnătate pentru japonezi. Și, fără să-mi fi dat seama, geniul din mine a reușit să scrie chiar vreo propoziție, oricare ar fi ea. Totuși, ca să nu ziceți că vă aduc jigniri, sau mai știu eu ce, m-am semnat :).

Dar zic să las la o parte limba japoneză, la care v-am demonstrat că mă pricep de minune. Zic să trec la limbajul IPL, limbaj care, pe mine personal, m-a băgat pentru început în ceață. E mai complicat decât credeam. Noțiunile sale nu sunt ușor de digerat fără o atenție sporită.

Ok. Știu. V-am aburit de tot. Ce înseamnă IPL? Ei bine, IPL se referă la tehnologia epilării definitive. Tehnologie despre care am mai vorbit și cu altă ocazie și despre care am spus că aș încerca-o cu plăcere. De ce? Din comoditate și din pur și simplul fapt că urăsc epilarea cu ceară. E dureroasă, iar eu nu sunt adepta durerii și a masochismului. În plus, epilarea definitivă este mult mai practică și mai confortabilă, iar eu mă bucur că tehnologia evoluează și în această lume în care se impune frumusețea sub anumite standarde. Acum, standardele frumuseții pot fi atinse mult mai ușor și cu mai puține chinuri.

Probabil, la fel ca mine, vă întrebați cum funcționează mai exact această nouă tehnologie IPL. Eu am studiat mult problema. O studiez de câteva luni de zile, având în vedere că am o piele sensibilă. Dar, după lungi cercetări, am ajuns la concluzia că, folosită cât mai rațional, fără a fi aplicată în exces, nu dăunează. Totuși, cum acționează mai exact tehnologia IPL, astfel încât epilarea, în timp desigur, să fie definitivă? Ei bine, aceasta se face pe baza unui impuls luminos, aplicându-se teoria fototermolizezi (distrugere prin căldură termică), în care energia optică împiedică creșterea firului de păr pe viitor și, în timp după cum spuneam (nu se aplică această tehnologie în momentul ăsta, iar de mâine nu-ți mai crește niciun fir de păr), rezultatul va fi acesta:

faze epilare definitiva

Sursă:
-imagini silkn.ro
-text: personal – Daniela Bojincă

Tehnologia IPL, acționează în timp. Nu are un efect definitiv pe moment, iar efectele definitive se pot vedea, de la caz la caz, chiar și după 18-24 de luni, conform studiilor. Efecte vizibile apar după patru-șase ședințe, iar continuarea peste 8 ședințe se face pentru a putea fi aplicată epilarea definitivă și asupra firelor ce nu screscuseră încă. Acest fapt se datorează tocmai celor trei etape de mai sus, prin care trebuie să treacă firul de păr, ca stagnarea creșterii lui să fie definitivă, ulterior fiind doar temporară. Tocmai de aceea aplicarea tehnologiei fototermolizei selective trebuie aplicată cu grijă (fără să fie expusă la soare piele ulterior și utilizând creme de protecție), cât și având în vedere toate detaliile pielii (legate de sensibilitate).

Acum, cum se aplică tehnologia IPL? Simplu. Folosind un epilator IPL.

epilator IPL

Sursă: slikn.ro

Epilatorul IPL de mai sus, pe numele lui Silkn Sensepil, care funcționează, desigur, pe bază de lumină pulsată, cu ajutorul fototermolizei selective, trimite impulsuri către firul de păr (750 de impulsuri), care sunt absorbite de firul de păr cu ajutorul melaninei (este responsabilă cu absorția lumini), generându-se căldură și astfel distrugându-se firul de păr (creșterea lui începe să stagneze). De asemenea, este delicat cu pielea sensibilă, protejând-o.

Desigur, acesta este unul dintre epilatoare. Mai există și altele care pot crește numărul de pulsații spre exemplu, în funcție de nivel. Eu am dat doar un exemplu cât se poate de simplu și de avantajos, căci un epilator IPL este mult mai ieftin față de drumurile costisitoare pe la tot felul de saloane.

Acum, dacă eu v-am spus părerea mea despre epilarea definitivă, sunt curioasă care este a voastră și dacă ați apela la ea. Eu una, după cum am mai spus, aș încerca. Sunt pro evoluției tehnologiei și anti durere.

***Acest artciol a fost scris pentru SuperBlog 2014

Spune-mi părerea ta!

