GreenTek – îți taie din cheltuieli

Și acum probabil vă uitați la mine (adică la cuvintele de pe blogul meu), strâmbând grav din nas și întrebându-mă ce draci mai spun de data asta. Ei bine, GreenTek reprezintă energia verde (tehnologia verde). Sau cel puțin într-acolo vrea să bată. Iar, energia verde, după cum bine știm cu toții, înseamnă și economisire.

GreenTek susține și promovează corpurile de iluminat cu leduri. Iar eu, după ce am început să folosesc în toată casa becuri cu leduri, pot spune că sunt într-adevăr mult mai bune și consumă mai puțin (se vede asta în facturi și cifre de consum). Cu ce sunt mai bune? Mie personal, mi se pare că luminează mult mai bine față de becurile cu care tot omu0i obișnuit.

Și, ca să mă credeți pe cuvânt, am să vă și demonstrez că am trecut la becuri pe leduri.

becuri cu led

Dacă mă întrebați de ce a ieșit poza ca mai sus, să știți că n-am nici cea mai vagă idee. Pur și simplu am apropiat telefonul de becul din lustră și, tadadadam, a ieșit ceea ce puteți admira mai sus. Să recunoaștem însă, este cât se poate de artistică. Am talent, de ce să nu recunoaștem, nu? Desigur, nu toată lumea trebuie să fie de acord cu mine. Dar, atâta timp cât eu cu mine suntem de acord, zic că nu mai prea contează și alte păreri.

Revenind la becurile minune, care scot poze artistice ca mai sus, sunt foarte economice. Un bec din ăsta, consumă vre 5-7W. Pe când un bec normal, consumă cam de la 40 de W în sus, pentru lustra mea, ca în cameră să fie o lumină cât de cât odihnitoare și suficientă activităților mele de cu seară. Așadar, într-o lustră cu 5 becuri, ajung la un consum sub un singur bec, care nu ar lumina suficient, într-o lustră. Economia este, așadar, cât se poate de vizibilă dacă se face un mic calcul matematic.

În plus, dacă mi se permite să aduc o astfel de remarcă, mie-mi par și mult mai drăguțe. Sunt mai mici și mai „sofisticate” (la ora asta vocabularul meu nu mă ajută să-mi aleg cele mai potrivite cuvinte). Se potrivesc mult mai bine în decor. Desigur, este o opinie pur personală și subiectivă. Voi nu aveți de ce să credeți același lucru ca mine. Eu am nebuniile mele care, uneori, trebuiesc pur și sipmplu luate ca atare și acceptate, nicidecum înțelese. E greu ca oamenii nebuni și cu multe doage lipsă, să fie înțelesi. Accept și-mi asum asta.

Ce-i drept, au un singur inconvenient. Sunt destul de scumpe. În jur de vreo 20 de lei un bec. Însă, garanția lor spune că este de vreun an de zile și, dacă vreunul din ele se strică în acest interval de timp, te duci frumos și le schimbi în locul de unde le-ai luat. În cazul meu, mă duc la Dedeman cu garanția și cutia și-mi iau alt bec, fără să mai plătesc vreun ban în plus, desigur.

În rest, trecând peste faptul că sunt destul de scumpe dar, chiar și dând atâția bani pe ele, îți scoți cheltuiala pe un an de zile și, făcând un calcul per total, ajungi la concluzia că dai mai puțini bani la curent ca înainte. Iar asta este, de fapt, ceea ce și urmărești, nu?

Spune-mi părerea ta!

