Gazele-s prea scumpe…

Da. Gazele-s mult prea scumpe. Extraordinar de scumpe. Și, să ai o centrală pe gaze, e destul de greu. E prea mult de plătit. De fapt, la noi în țară, peste tot e prea mult de plătit. Tocmai de aceea, ai mei, împreună cu mine, că încă le respir aerul prin casă, am trecut pe o centrală cu lemne. Destul de scumpă, ce-i drept. Dar, într-un an de zile, cu siguranță banii dați pe centrală se vor scoate. La gaze, într-un an de zile s-ar fi plătit mult mai mult decât a costat centrala cu lemnele la un loc. Bine, hai să nu fie totuși un an, să fie un an jumate, chiar doi. Dar banii ăia tot se vor scoate.

Nu știu cum e la voi, dar la noi gazele n-au presiune nici măcar de-o supă, căci pe conducte nu vine doar gaz, ci vine gaz cu aer. Știți, bonus. Plătești unul, primești două. Nici nu înțeleg de ce mă plâng. Ar trebui poate chiar să apreciez. Poate nu toți au privilegiul de a plăti gaze și a primi și gaze și aer, nu?

gaz

După cum spuneam însă, pentru că ai mei părinți și cu mine nu știm să apreciem oferta celor de la gaze și pentru că nu am vrut gaze și aer pe conductă, ne-am luat centrală pe lemne. Și nici nu știți ce complicat a fost cu taică-miu care stă secole întregi să aleagă ce-i mai bun și la cel mai rezonabil preț.

Și, pentru că acum pot spune că sunt o adevărată expertă în centralele pe lemne, vă pot spune și care sunt cele mai bune: centrala Gobe și centrala Viadrus pe care le puteți găsi și pe siteul www.shop-einstal.ro. Desigur, nu cele pe gazeificare, că n-ai1 făcut aproape nimic atunci.

Dacă sunteți curioși de care ne-am luat noi, ei bine a fost o centrală Gobe. Centrala, pentru că am fost neștiutori, am cumpărat-o din România. Dar, vouă vă recomand să nu faceți același lucru dacă țineți cu adevărat la bani. Am1 aflat și noi, ulterior desigur, când a fost să cumpărăm coșul pentru centrală, că la sârbi sunt mult mai ieftine. Și-ți iei și TVA-ul înapoi. Cât de ieftine sunt la sârbi? Apăi, cu tot cu transportul până acolo și cu centrală+coș+alte elemente, ieși sub jumătatea prețului din românia. E pe bune. Testat. Și, ca să vă dau un exemplu, un coș pentru respectiva centrală, de la Schiedel, în România, costă 3400-3500 RON. În Serbia a fost 1500 RON. Pam Pam.

De ce la noi sunt mai scumpe? E simplu. Le ia din alte părți, spre exemplu Serbia și le pun un adaos de 100%. Și le fac duble. Voilà. Așadar, dacă doriți să faceți o astfel de investiție, vă sfătuiesc să informați foarte bine înainte, nu pe jumătate, cum am făcut noi. Ieșeam și mai ieftin dacă știam dinainte faza cu Serbia și nu după ce am luat centrala. Totuși, e bine că am scos coșul mai ieftin. Mult mai ieftin.

2 gânduri despre &8222;Gazele-s prea scumpe…&8221;

Spune-mi părerea ta!

