Nu. De sărbători refuz să mănânc sănătos!

Știu. Pentru a avea o viață fericită, sănătoasă și cât mai lungă, ar trebui să evit consumul de alcool, sare, zahăr și grăsimi. Adică vinul fiert, cârnații, alte preparate de soiul ăsta și prăjiturile. Apăi, scuzați-mă că vă spun, dar de sărbători, asta-i inuman. INUMAN! I-N-U-M-A-N!

masa craciun

De obicei nu beau vin fiert. Adică 99.9% din cazuri. Nu-mi place. La fel cum nu-mi place aproape niciun soi de băutură alcoolică. Da deloc. Pentru mine alcoolul are același gust amar, fie că e vin, bere sau orice altceva. Tocmai de aceea eu beau apă, sau suc. Sau nimic.

Deci, aș putea spune că am parțial, de sărbători, o viață frumoasă, sănătoasă, fericită și lungă, dat fiind faptul că nu beau vin. Dar restul, grăsimile, sarea și zahărul, nu au nicio șansă de a fi excluse din meniul meu special de sărbătoare. Cârnați afumați, cozonaci pufoși, tobă și alte alea. Nu aș putea renunța la ele nici în ruptul capului.

Am gasit însă o soluție. Și e bună. Și încerc să mă conving eu pe mine că îi voi urma pașii cu strictețe. Desigur, până și un copil de grădiniță ar știi că încerc să cred și eu ce spun, când nimeni altcineva nu o face. Dar măcar încerc, nu? Se pune și încercarea.

Mă gândeam așa: mănânc tot ce vreau de Crăciun, ponderat, nu foarte mult, dar nici foarte puțin, iar apoi mă bag pe o dietă de detoxifiere a organismului Adică mă trec pe cât mai multe legume, fructe și supe creme. Dar de Crăciun tot mănânc cârnați și prăjituri. Altfel nu se poate. Nu ar mai fi Crăciun fără specialitățile lui. Adică, un Cărciun fără cârnați, tobe și alte alte alea, ar fi precum vara fără mersul la mare. Stați. Multă lume nu merge la mare vara. Știu. Nu a fost unul dintre cele mai bune exemple.

În plus, încă nu m-am apucat de mâncat preparatele pentru Crăciun. Mi-am zis să mai aștept până atunci, să nu o dau n bară chiar de tot. Nu de alta, dar măcar reclamele bune de la TV zic să le respectăm și noi. Și, printre multitudinea de idioțenii care apar la TV, partea cu: „evitați consumarea excesivă de alcool, zahăr și grăsimi”, trebuie să recunoaștem că este un îndemn cât se poate de bun. Și de util. Și pe care ar trebui să-l respectăm măcar în 90% din cazuri.

Și, ca să vi-o spun pe-a dreaptă, eu, în general, nu mă prea ating de grăsimi. Iar atunci când mi se pune în față în carne vreo bucățică cu grăsime, am grijă să îndepărtez până și ultimul micron din ea. Chiar mă pricep la asta. Sunt migăloasă și am o răbdare și un tact de-a dreptul enervant pentru cei din jurul meu. Îi scot, la propriu, din sărite.

Acum, dacă eu v-am spus care o să-mi fie tactica cu preparatele de Crăciun, căci nu-i tocmai bine ca după ce mai multe luni de zile nu te-ai atins de preparatele grele, să o faci în mod excesiv fie și de sărbători, sunt curioasă cum o să faceți voi cu mâncărurile speciale de Crăciun :).

4 gânduri despre &8222;Nu. De sărbători refuz să mănânc sănătos!&8221;

  1. Asta asa e. Nu ii inteleg pe oamenii care tin diete de tot felul de Craciun, se uita la tine de parca ai fi extraterestru cand gusti din fiecare si incep si sa-ti enumere fiecare cate calorii au.
    Serios acum. Sunt prajituri, cum sa le rezisti?
    Imi place regimul tau de Craciun :)) Abia astept sa-l incep.

Spune-mi părerea ta!

