Lumea văzută din interiorul sălii de fitness

Ăăă, nu știu ce așteptări aveți voi de la acest articol, dar să știți că nu am să mă apuc acum să vă „TOP 10 metode pentru exerciții eficiente” sau mai știu eu altceva. Nu. Astăzi, ca de obicei, am să vorbesc ce-mi trece prin cap :). Acum, să știți că articolul acesta este scris în miez de noapte. Drept urmare, vă rog să-mi scuzați lipsa coerenței din articol. Și, dacă vă întrebați de ce scriu un articol în miez de noapte, ei bine aștept să se facă ora patru dimineața, să iau trenul spre Petroșani și să mă îndrept către Gala SuperBlog de la Straja. Dacă m-aș pune să dorm la ora asta (ora 1 noaptea), cu siguranță nu m-aș mai trezi la ora trei și jumătate să mă pregătesc să plec la gară. Când mă pun în pat, până nu-mi fac somnul, nu mă mai trezește nimeni. Absolut nimeni. Nici un gong lângă pat. Pe bune. De obicei pun vreo două telefoane să mă trezească dimineața, când am de făcut ceva, fără să reușească în schimb să mă trezească pe mine. Trezesc restul casei.

Revenind la sala de fitness. Sunt mulți oameni care o consideră un moft, când, ea, uneori, este chiar o necesitate. Sau, dacă nu neapărat o necesitate, este acel ceva care ne ajută să avem o viață mai sănătoasă și mai echilibrată căci, automat, când mergem la sală, fie că vrem să facem mușchi, fie că vrem să mai slăbim, fie doar să ne întreținem, începem să avem grijă și la mâncarea de zi cu zi. Încercăm să avem mesele cât mai echilibrate și cât mai bogate în proteine și diverși nutrienți importanți pentru sănătatea întregului organism.

Acum, sunt două categorii de oameni care merg la sală.

1. Oameni care merg la sală pentru a-și transforma efectiv corpul într-unul sculptat ca piatra de daltă, folosind și tot felul de produse scitec nutrition și care, pentru mine, prin determinarea lor, sunt oameni de admirat. Pe bune. EU nu aș putea avea determinarea lor. Cred că după o lună de zile, după ce aș vedea că nu am un corp ca în revistă, m-aș lăsa de sală pe vecie.

2 Oameni care merg la sală pentru a slăbi, ori pentru a-și menține corpul și organismul în formă. Din această categorie fac și eu parte. Îmi place să privesc sala și sportul în general, ca pe o formă de a te menține în formă și de a duce o viață cât mai echilibrată și sănătoasă. Sportul e vital. Iar sala de fitness este o formă a sportului.

De multe ori nu suntem motivați să facem sport (fie și niște abdomene în propria cameră) și ne sedentarizăm. Lucru care nu-i tocmai ok. Cred că ar trebui să avem o viață cât mai activă și cât mai sănătoasă și echilibrată. Poate sala nu-i tocmai un „must do”, dar sportul și alimentația echilibrată sunt cu siguranță.

Nu știu ce păreri aveți și voi, dar aș fi tare curioasă să mi le împărtășiți, ori să-mi dați sfaturi. Știți bine că sunt cât se poate de deschisă la nou și la dezbateri de idei.

sport

10 gânduri despre &8222;Lumea văzută din interiorul sălii de fitness&8221;

  1. Pishky, scuza-ma ca voi fi off topic, dar am postat doua mesaje cu acelasi continut pe blogul tau (despre cartea Fluturi) si nu mi-a aparut niciunul. Nu stiu ce se intampla, te rog, poate ma poti lamuri.
    Iti multumesc anticipat.

  2. 🙂 Eu ma duc la sala pentru sanatate in primul rand si energie pozitiva, starea de bine care se instaleaza dupa exercitii. Asa incep toti, ulterior ajungand intr-un loc unde multi oameni au aceleasi preocupari multi duc mai departe pasiunea si mai departe si ajung sa aiba un fizic foarte sculptat cum spui tu. Si aici se probeaza zicala ca suntem ca oamenii alaturi de care petrecem cel mai mult timp 🙂 daca stam mult la sala, devenim din ce in ce mai sculptati fara sa avem asta ca obiectiv principal. Dar unii dezvolta usor masa muscularta, altii mai greu in functie de tipul genetic, mezomorfii cel mai rapid si cu cel mai mic efort.
    Si nu inteleg de ce daca este un advertorial nu trebuie citit….. revistele nu le citim? Si mai dam si bani pe ele si gem de reclame.

  3. Despre advertoriale este simplu de explicat: voiesc să nu fiu influențat în alegerile pe care le fac atunci când cumpăr ceva, mărfuri sau servicii. Voiesc să am mintea goală înainte, ca să pot face alegerea numai în funcție de trebuințele mele și de eticheta produsului. Nu vreau să-mi fie induse trebuințe ce nu-mi aparțin real!
    Cât privește orașul tău, când mai ajung pe acolo voi da un semn.

  4. Inițial am avut impulsul de a nu citi, crezând că este un advertorial (am eu ce am cu ele, dar nu-i vina ta, ci mintea mea este sursa!), apoi ceva m-a făcut să-l deschid, totuși. Nu-mi pare rău.
    Părerea mea? Ca oamenii să meargă mai des pe dealuri, pe munte, la plimbare în parcuri…
    Anul acesta am stat destul de mult în urbea ta și am observat foarte puțini oameni pe dealuri. Eu însumi am fost mult prea rar, dar la mine este explicabil, căci într-o detașare cu termene nu-ți poți permite prea mult timp liber. Cu toate acestea tot mi-am permis să vă fur din fructele voastre, coarne și porumbe!
    În schimb, într-o seară plimbată pe la Coloana fără de sfârșit, am văzut că parcul acela era destul de populat cu oameni ce făceau mișcare, multă mișcare, în toate modurile permise de acel spațiu public.

    Nu sunt împotriva sălilor, doar că prefer natura, aerul liber și, dacă se poate, depărtarea de civilizație atunci când îmi fac exercițiile de „reconfirmare a propriei personalități” , cum îmi place mie să cred că se întâmplă.

    • Mă bucur mult pentru comentariul tău și, mai ales, pentru că te-ai încumetat să citești articolul :).

      Mna. Multă lume are ce are cu advertorialele. Dar eu încerc, atunci când le scriu, să le fac în așa fel încât să fie cât mai personale.

      Și mie îmi place să fac sport în natură (ciclism, schi, alpinism), dar nu am ocazia să fac asta zilnic, sau săptămânal. Doar în sezonul de schi sunt prezentă mai tot timpul pe pârtie :)).

      La Coloana Infinitului, în jurul parcului, se aleargă. Acolo e locul de alergat. În jurul parcului :D.

      Când mai ajungi prin zona asta, poate ne și cunoaștem (față-n față – să aducem online-ul în offline). Mie-mi place să cunosc oameni.

Spune-mi părerea ta!

