Medicina evoluează. Păcat că nu are cine să o folosească

Stăteam ieri, cu ochii ațintiți în tavan, gândindu-mă la vrute și nevrute. Încercam să adorm și, în loc să număr oi, vaci, porci și alte animale, mă gândeam la medicină. Am început să fac asta în mod constant, în ultimul timp. Mă întreb mereu dacă este ceea ce vreau cu adevărat și dacă aș face față. Apoi îmi dau seama că da, îmi doresc nespus de mult, dar pur și simplu nu sunt sigură pe mine. Nu sunt sigură că voi reuși. Că voi putea. Că nu mă voi pierde pe parcurs. De fapt, cred că cel mai tare mă sperie numărul mare de medici ratați și proști cu diplomă. Nu neapărat pentru că sunt proști, ori n-au avut capacitatea necesară unei asemenea facultăți, ci pentru că, din diferite motive, au clacat într-un anumit moment din viața lor.

Am întâlnit o grămadă de medici până acum, fie că am avut eu probleme de sănătate, fie că au avut ai mei. Unii au vrut să mă bage în operație, pentru că mă paralizaze în partea stângă, iar ei voiau să mă opereze de apendicita. Alții, spuneau că am noduli de creștere, când eu aveam probleme destul de grave cu inima, iar alții operează metastaze, când ele nu ar trebui operate. Desigur, am întâlnit și medici care m-au ajutat și mi-au dat o altă șansă la viață, iar pentru ei am toată stima.

Tot ieri, după ce n-am reușit deloc să adorm și am fost nevoită să mă ridic din pat așa, mai mult târâș, m-am apucat să caut pe Sfântul Google despre tomograf și unde se află acestea. Am fost surprinsă de rezultatele computer tomograf dentar targu jiu și computer tomograf dentar targoviste. Mă așteptam că un computer tomograf dentar să fie în marile orașe al țării, iar acolo poate chiar aproape noi. Bine. Sunt răutăcioasă acum.

Degeaba există însă, dacă nu are cine să le folosească. Sau are cine să le folosească, dar nu și cine să interpreteze rezultatele, astfel încât continuarea investigațiilor, ori medicamentația, să fie cele corecte și nicidecum alea care te bagă cu ambele picioare în groapă.

Bunica mea, acum vreun an, a făcut un tomograf pe la Petroșani, că ăsta de la Târgu-Jiu era „stricat”. Și, în loc să-i spună că are cancer, i-au spus că are reumatism și nu mai știu ce altceva. Până când a ajuns să nu mai poată să meargă și să aibă dureri groaznice. Iar rezultatele respective le-au citit o groază de medici și tot degeaba.

Nu știu dacă, pentru toate astea, ar trebui să dau vina pe doctori, ori pe sistem. Cu siguranță problemele sunt în ambele părți. Și nu știu ce ar trebui să se schimbe, dar cred că medicii ar trebui să aibă o motivație să fie dedicați muncii lor cu adevărat.

4 gânduri despre &8222;Medicina evoluează. Păcat că nu are cine să o folosească&8221;

  1. „De vină” sunt și medicii, și sistemul, și oamenii. În participație unitară, zic eu.

    Medicina ar trebui să facă parte dintre meseriile vocaționale, după părerea mea. Nici un medic nu va putea deveni unul cu adevărat bun, dacă nu are chemare către medicină și dacă nu are iubire de semeni! Dacă ai chemarea, nimic nu te va putea opri din drumul tău!

    Sper să îți poți defini incertitudinea și să o poți depăși!
    Să ai o zi frumoasă!

      • Cred că te ține pe loc mult prea mult teama de eșec. Teama este una dintre emoțiile ce ar trebui să dispară, căci este una negativă, aducătoare de rău printre simțirile noastre. Încearcă să elimini teama.
        Oricine poate avea un eșec, dar asta nu ar trebui să demotiveze, ci să te facă să lupți mai acerb pentru împlinirea visului tău. Am colege de liceu care, deși în prima fază nu au intrat la medicină, au ajuns medici foarte buni, cu rezultate excelente mai târziu. O altă colegă, care nu a fost admisă la matematică din prima sesiune de examene, a devenit profesor universitar, culmea, nu numai la noi, ci în canada.
        Dacă visul tău este bazat pe realitatea aspirațiilor tale, eu cred că vei reuși!

      • Mulțumesc frumos pentru cuvinte. Sper să reușesc să trec peste această teamă a mea. Deși, sinceră să fiu, îmi pare tare greu. Aproape imposibil.
        Mi-au povestit multe persoane despre foști colegi care nu au luat din prima la facultate, iar acum sunt mari profesori universitari :D.

Spune-mi părerea ta!

