Dacă vrei să-ți meargă mașina, nu mai cumpăra chestii de la magazinul din colț

Am scris destule articol despre importanța pieselor originale și evitarea cârpelilor. Am spus de multe ori care este riscul de punere în pericol atât a vieții tale, cât și a vieții celorlalți. Am scris atâtea și atâtea cuvinte despre faptul că ieși mult mai ieftin, pe o durată mai lungă de timp, cu piese originale, ceva mai scumpe într-adevăr, decât cu piese contrafăcute, ieftine și proaste, care te lasă chiar și la câteva zile după ce le-ai pus pe mașină. Alea ceva mai bunicele țin și o lună de zile. Hai, o lună și jumătate… cu indulgență, desigur. iar riscul este de 99.9%. 0.1% ai noroc și nu pățești nimic. E bine totuși să nu te bazezi pe noroc. Norocul îți scapă printre degete fix atunci când ai cea mai mare nevoie de el.

Astăzi însă nu am să mai vorbesc despre piesele auto originale. Astăzi am să vorbesc despre consumabile. Și, pentru că nu-i bine să amestec toate cele într-un singur articol, am să mă rezum la a scrie doar despre ulei. Uleiul de mașină, nu cel de gătit. Deși, când tata are chef să facă bâză, ne zice uneori, mie și mamei, că dacă am rămas fără ulei ne dă el un Castrol (ulei de mașini).

Și, dacă tot am adus uleiul Castrol în discuție, zic să vorbesc în continuare tot despre el. Iar ca să nu spun tâmpenii căci, recunosc, nu sunt as în domeniu, l-am luat pe tata lângă mine. El cu asta se ocupă. Asta lucrează 24/24. Și când spun 24/24, să știți că nu exagerez nimic. Ziua e în service, ori online, aducând piese pentru mașini, iar noaptea vorbește în somn, extrem de amănunțit, despre cum desface un șurub, dă jos un motor, sau mai știu eu altceva.

Uleiul Castrol este un ulei original. Și este de mai multe timpuri. Spre exemplu: ulei Castrol edge 5w40, care se folosește pentru anumite norme și ulei Castrol edge 5w30, care poate fi folosit la toate mărcile Skoda, Seat, VW și Audi. Așa că, atunci când te duci în service să-ți schimbi consumabilele, ai grijă ca uleiul să fie potrivit pentru mașina ta. Și încearcă să-l schimbi la fiecare 15000 kilometri.

Pentru că am tot văzut enșpe mii de bidoane de Castrol prin service pe la tata, l-am rugat să-mi spună câte ceva despre el. De ce îl recomandă el mereu pe ăsta și dacă e chiar bun. Iar răspunsul lui a fost: „Este unul dintre cele mai bune, nu neapărat cel mai cel.” Dar, zic să vă las mai multe detalii, așa, cu liniuță:

– are performanțe mari de lubrifiere;
– este rezistent la temperaturi ridicate, cât și la cele scăzute – la temperatură mare, uleiul își păstrează o temperatură mică, normală, iar la temperaturi scăzute, fluiditatea uleiului este aproape de normal;
– are o durată de viață mare și nu permite sistemului să se uzeze;
– reduce zgomotele din interiorul motorului;
– este rezistent la frecări și se degradează foarte greu;
– mărește durata de viață a motoarelor cu ardere internă, a cutiilor de viteză manuale și automate și a sistemelor de direcție hidraulice.

Cam astea ar trebui să fie caracteristicile oricărui ulei de mașină. Așa că, aveți grijă ce vi se pune prin service-uri, ori ce comandați de pe net.

5 gânduri despre &8222;Dacă vrei să-ți meargă mașina, nu mai cumpăra chestii de la magazinul din colț&8221;

Spune-mi părerea ta!

