”Cândva” se va schimba mereu

Am cunoscut cândva o fată. La cursurile de înot. Era ( și este) înaltă, brunetă ( șatenă, tot pe acolo), cu părul ondulat ( creț), cu 2 ani mai mare ca mine, cu 4 ca și școală. Atunci când am cunoscut-o eu era o adevărată liceană, în mijlocul acestei etape de liceu, trecând în clasa a 11-a. De atunci au trecut 4 ani, 4 ani frumoși, în care am crescut, ne-am schimbat, ne-am maturizat gândirea și ne-am lărgit viziunea pe zi ce trece mai mult. Astfel ea trece în anul 3 de facultate, iar eu în anul 3 de liceu ( clasa a 11-a ca sa nu fie dubi)  urmând să îmi îndrept pașii spre medicină. Însă după cum spuneam ne-am maturizat gândirea și ne-am lărgit viziunea și am  să explic puțin acest lucru din prisma mea: acum aproape un an, prin octombrie, scriam postul acesta în care îmi manifestam ura asupra psihologilor în general și asupra felului de utilizare a acestei științe extraordinare ( da, nu vă speriați că am zis că-i extraordinară… am zis.. omul își mai schimbă gândirea), acum, datorită acestei ființe ce și-a luat pseudonimul de Akka Bu mi-am schimbat viziunea asupra psihologiei ( a psihologilor pe care i-am cunoscut eu… NU ). Acum psihologia mi se pare interesantă, palpitantă, extraordinară și intrigantă. M-a ajutat să descopăr părțile cu adevărat bune ale psihologiei și m-a făcut să înțeleg că dacă nu faci ceva cu pasiune o faci degeaba, n-ai să faci niciodată lucru cum trebuie, aproape perfect ( tocmai de aia nu suportam eu psihologii și nu îi suport, pentru că nu o făceau din pasiune… încercau să descopere ceva în interiorul meu doar cu ajutorul unor teoreme fixe, teoreme ce de fapt se modelează după fiecare om în parte, în consecință o teoremă ce pare aceeași dar diferită de la caz la caz). Probabil vă întrebați cum mi-am schimbat eu părerea așa radical despre psihologie și când a început să îmi placă, ei bine și asta e simplu : în momentul în care a început să îmi vorbească pasionată despre ceea ce studiază, despre articole ale unor psihologi de pe diferite siteuri în temă, în momentul în care ( datorită extazului ei) am început și eu să le citesc curioasă și mai apoi din ce în ce mai interesată de câte poate spune mimica corpului, despre cât de mult poate vorbi un singur desen al unui copac despre tine ( și despre asta am să discut puțin mai jos), despre ce înseamnă homeostazia ( în care eu mă aflu de muuulte ori) și despre cum poți ieși din starea ei de confort, despre psihologia creierului și despre cum manierele de a lua o decizie pot spune atât de multe despre personalitatea ta, despre tine. Personal, cred că m-a convins cu adevărat în privința psihologiei în momentul în care Akka m-a pus să desenez un copac ( fundal fără fundal.. cum vreau eu!… numa sa apară și un copac acolo… colorat necolorat… doar decizia mea), iar mai apoi mi-a spus în funcție de elementele din desenul meu lucruri despre mine ( lucruri total adevărate, e primul psiholog… care mai e și în devenire, și a reușit cu ajutorul unui desen să mă citească, să mă descopere.. cinste ei! ) . Mai jos aveți desenul și apoi dedesubt interpretarea acestuia 🙂 .

  • spirit de analiza (gandirea analitica si prelucrare logica a informatiei)
  • impresie globala plastic-artistica (originalitate si expresivitate, dinamism)
  • pozitionare centrala care denota siguranta, echilibru, rezistenta la fortele exterioare
  • Ht>Hc, sensibilitate, receptivitate, afectivitate, tendinte practice
  • prezenta liniei solului denota stabilitate psihica
  • trunchiul, linie usor intrerupta denota neliniste si nerabdare
  • forma trunchiului conica denota un plan de activitate intuitiv-concret
  • coroana ondulata-sociabilitate, capacitate de adaptare ridicata, dorinta de interactiune cu mediul extern, simplitate, vitalitate
  • ramuri circumscrise orizontale din line unica (indecizie momentana, directii multiple, incredere in sine, impresionabilitate ocazionala, fragibilitate, autocontrol si autocenzura, fidelitate fata de principii)
  • prezenta frunzelor pe ramuri (simt al realului, spirit de observatie pt fenomene externe, intuitie, aptitudini de exteriorizare, bun gust, entuziasm, dornic de experiente noi)
  • frunze in cadere (sensibilitate, tendinta de a se implica foarte mult)
  • prezenta unor elemente suplimentare in desen: stari de reverie, de contemplatie, meditatativa si reflexiva, expresivitate, generozitate)

Pe mine una m-a dat pe spate și pentru că m-a făcut să îmi placă tainele psihologiei și din ce în ce mai mult tainele creierului, m-am aliat blogului ei ( de unde vă puteți duce cu un  click din bara de sus de lângă Paginile Românești), astfel acela va fi un blog legat de psihologie ( posturile ei), medicină și alte chestii interesante gen documentare și emisiuni despre diferite teme științifice ( posturile mele). Sperăm să vă placă!

Iar acum ca să îmi iau revanșa ( ea este foarte sâcâitoare cu ”MULȚUMESC”, încât am devenit aproape alergică la a-mi mai mulțumi cineva 🙂 )am să-i spun la rându-mi că fără ea nu ar fi existat acest post , nici blogul menționat puțin mai sus și că TREBUIE să îi MULȚUMESC x ∞  !!!!!

Aici aveți o melodie ce mi-a inspirat scrierea în această dimineață! Enjoy it!

sursă youtube ( user MrNewsMusic )

18 gânduri despre &8222;”Cândva” se va schimba mereu&8221;

  1. Foarte dragut articol.
    Si eu credeam ca psihologia este ciudata,neinteleasa si oareumnefolositoare. Insa m-am inselat. Si mi-am dat seama de acest lucru cand avea doctorul Cristian Andrei o emisiune. De atunci a inceput sa imi placa acest domeniu. Este foarte interesant cum poti sa descoperi oamenii doar din gesturi, din priviri, din orice miscare.

  2. Ca să încep..vreau să spun ca eşti geniala..sunt foarte impresionata şi vreau să ştii ca te susin şi ca ai o gândire uimitoare. Ceea ce îmi place cel mai mult este modul tău unic de a descrie tot ce te înconjoară si ai o observaţie aparte. Cu siguranţă am ce învăta de la tine… Si sincer o să iau în considerare tot ce ai zis. Îţi multumim, şi din nou..ne-ai arătat ce treabă buna faci. Felicitari! Blogul..e minunat!

    • Iti multumesc mult, Carla! Ma motivezi sa merg mai departe, sa scriu, sa-mi astern aici gandurile si trairile! Mereu am incercat sa fiu dierita de ceilalti, sa imi formez propriul stil, propria viziune asupra lucrurilor, a tot ce ma inconjoara :).. mi se pare ca asa te dezvolti cel mai bine ca si om, atat intelectual cat si spiritual !
      De invatat ceva de la mine.. eu cred ca noi, oamenii, putem invata ceva de la oricine.. chiar si de la un cersetor de pe strada sau de la cel mai intelectual om al pamantului.. fiecare are ceva de aratat din care noi putem trage concluzii, putem asimila cele constatate, le putem discerne dupa o anumita varsta si putem alege ce e bine pentru noi si ce nu.. putem sa invatam prin prisma celorlalti lucruri noi, cum e bine sa fim si cum nu e bine sa fim!
      Ma bucur din nou ca iti place blogul meu si ca revi printre literele mele, entuziasmata! Te mai astept si maine si in fiecare zi!

  3. Interesant ceea ce scrii despre cum a inceput sa te atraga psihologia! Da, e incitant sa stim cate ceva despre noi, oamenii! Si mie imi place, chiar daca nu o studiez in adevaratul sens al termenului!

    Cat despre film… Numai cuvinte de lauda! Lauda si pentru tine, ca ai postat aici trailer-ul, banuiesc (nu pot accesa video clipul din motive tehnice) dar am vazut filmul! Mi-a placut foarte-foarte mult! Amuzant a fost ca persoana care mi l-a recomandat spre vizionare a zis: „e o comedie tare”. Sigur, e amuzant dar… nu stiu cum sa descriu asa ca le scriu celor interesati sa vizioneze filmul. 🙂

    Viata fericita!

  4. N-am cuvinte…deci nici nu stii cat de emotionata m-ai facut cu aceasta postare…and one does not simply succeed in touching me this deep 🙂 E cea mai frumoasa si placuta surpriza, nimeni nu a mai vorbit asa frumos despre mine ever!! My narcissistic personality is feeling soooo praised right now:)) And the song goes straight to my heart :X
    Cel mai mult ma bucur ca am reusit sa iti deschid apetitul pentru psihologie:X Avem de descoperit o multime de lucruri fascinante din acest domeniu!! De-abia astept sa colaboram pe blog! I’m soooo excited!! Tin sa spun ca si eu am fost initial dezamagita de ceea ce promite facultatea din Romania studentilor la psihologie, ma dusesem in primul an cu un elan nemaipomenit care promitea sa se plafoneze incetul cu incetul, insa mi-am dat seama ca daca ea se rezuma la niste notiuni de baza, atunci e sarcina noastra sa ne informam in plus, sa avem o minte deschisa si sa devoram tot ce ne cade in mana ca sa facem apoi o selectie si sa engramam doar ceea ce consideram necesar la momentul respectiv. Iar cat timp nu ducem lipsa de materiale de calitate si oameni bine pregatiti, cu toata forta inainte! Amazing things are awaiting us!!!
    P.S. Dupa cum spuneam si pe facebook, cu riscul de a deveni o acritura extream de sacaitoare in privinta asta, tot nu scapi de multumesc!!!

    • Macar sunt impacata ca ti-am multumit si eu de un infinit de ori 🙂 ! Ma bucur daca ti-am pricinuit o bucurie prin surpriza mea! Sper sa fii si pe viitor la fel de ambitioasa si sa iti doresti mereu sa te informezi sa sti mai mult sa fii extrem de buna in domeniul tau! Pentru ca tu esti BUNA! TU pe mine m-ai impresionat , placut!
      Si eu sunt fericita de noul blog.. si sper sa colaboram cat mai mult, mai bine si mai frumos, sa avem cititori dornici sa afle cat mai multe :)!

Spune-mi părerea ta!