Fata de hârtie de Guillaume Musso – vALLuntar II

Astăzi am avut o zi tare plină. M-am trezit pe la 7 fără 15 am ajuns pe la 7 jumate la școală și până la 8 fără 15 când începeam efectiv orele am mai citit din cartea lui Musso ce era aproape pe sfârșite. Apoi prin pauze, cum apucam și într-un final am terminat-o la biblioteca județeană după ce mi-am terminat de fișat despre simbolismul european. Astfel, pe la 5 fără ceva, ieșeam pe ușile bibliotecii fericită că în sfârșit terminasem cartea și aflasem sfârșitul ce până atunci în mintea mea avusese mii și mii de variante, însă nici o clipă nu m-am gândit la cel schițat în carte.

fata-de-hartie-editia-2012_1_produs

Să o luăm însă cu începutul și să începem recenzia acestei cărți cum trebuie, sau mai bine zis cum cred eu că trebuie:

Fata de hârtie de Guillaume Musso

Atunci când viața fără ea sau fără el crezi că nu mai are nici un sens și ești lipsit de curajul de a trece cu totul în neființă, te cufunzi printre analgezice într-o lume solitară din care faci parte doar tu și amintirile cu el sau ea.

De ceva timp, așa își petrece timpul și personajul nostru, Tom Boyd, un cunoscut scriitor contemporan, părăsit de ”centrul Universului său”. Tom nu mai știe ce sunt zâmbetul, fericirea, viața de zi cu zi și pare-se că nici nu vrea să le mai vadă vreodată dacă nu le poate vedea alături de ea.

Planurile lui de călătorie prin singurătate îi sunt însă date peste cap de către cei doi prieteni, Carole și Milo, ce sunt în stare să meargă până la capătul Pământului pentru a-i readuce acestuia fericirea și mai ales dorința de a scrie din nou și de a-și termina trilogia.

Dacă până la un anumit punct reușise să-și țină prietenii la distanță, lucrul acesta nu se mai poate întâmpla și cu fata ce-i aterizează brusc în viață, căzând dintr-o frază neterminată. Neștiind dacă mintea îi joacă feste și dacă fata este reală sau nu, este sau nu este personajul principal al operei sale ce a aterizat din lumea ficțiunii în lumea reală, se lasă inconștient pe mâinile ei în speranța de a-și recuceri fost iubită, iar ea îl poartă în speranța de a se întoarce în lumea ficțiunii, încercând să-l facă să-și termine trilogia.

De aici începe întreaga aventură. De aici atât viața lui cât și viața ei atârnă doar de două cărți, una prost tipărită și alta ce se dorea cu disperare a fi tipărită. De aici totul ia o întorsătură radicală, iar viețile celor 4 personaje se învârt în jurul celor două cărți și a trecutului… trecutul fiecăruia cât și trecutul comun al personajelor. Iar aventura lor, pe parcursul tuturor întâmplărilor se dovedește a fi una palpitantă și plină de întorsături ale situaților exact atunci când crezi că totul revine la normal.

Reușește oare Billie, personajul din trilogia lui Tom, să-l facă pe acesta să-și cucerească iubita? Reușește ea să se întoarcă în lumea ficțiunii? Reușește Tom să-și scrie volumul final al trilogiei? Reușesc cei doi prieteni să-i readucă zâmbetul pe față alături de trecut dar și de prezent? Își revine oare Tom din depresie sau se sfârșește pe zi ce trece mai mult?

O carte ce merită citită. O carte despre o prietenia necondiționată. O prietenie ce nu ține cont de lumea din zilele noastre și de barierele puse de aceasta la fiecare pas. O carte despre viață, poate o parte din viața fiecăruia din noi. O carte despre iubire și întorsăturile ei. O carte morală și psihologică ce testează limitele fiecărui personaj. O carte în care cititorul este pus mai presus de tot, fără el viața de dincolo de paginile scrise fiind inexistentă. O carte în care, până la urmă, nici unul din cele 4 personaje pare să nu aibă puterea de a soluționa problema existențială, cititorul fiind deținătorul puterii absolute asupra magiei cuvintelor tipărite.

Structurată frumos, în capitole scurte ce sunt însoțite de către un motto sugestiv, aceasta poate fi parcursă rapid… neștiind când au trecut minutele, orele. Neștiind când au trecut toate și când ai apucat să le sfârșești, iar pentru acest fapt autorul merită toate laudele 🙂

Sper că am fost destul de convingătoare cu recenzia și că v-am stârnit interesul. Bine înțeles nu interesul tuturor, că asta știu că-i imposibil, dar măcar al majorității. Mie una după cum am spus mi-a plăcut cartea. M-a impresionat cu fiecare pagină mai mult și mai mult. Am citit-o pe nerăsuflate prin pauze la școală, acasă, la bibliotecă. M-a captivat.

O să urmeze, cât de curând, recenzia celei de-a doua cărți ce sigur mă voi apuca să o citesc în această seară.  Însă până atunci vă invit să COMENTAȚI, pentru că fiecare comentariu reprezintă un pas spre împădurirea României ( la fiecare 15 comentarii plantându-se un copăcel de către ROMSILVA). Și tu vrei o Românie verde, o Românie mai curată, nu?

Nu uitați că acest post face parte din campania vALLuntar II inițiată de Grupul Editorial ALL.

 

71 de gânduri despre &8222;Fata de hârtie de Guillaume Musso – vALLuntar II&8221;

  1. Uau. Faină recenzia.. de fapt, ce recenzie, că e un adevărat teaser! Am să o citesc și eu când am ocazia. Pe ici și colo din cele citite mai sus, cartea îmi amintește de un film.. nu știu cum se numea, că l-am văzut acum multă vreme.

    Oricum, spor să ai în continuare!

  2. IATA ca vin cu al 15-lea comentariu ! Ma bucur ca ai ales aceasta carte , mai ales ca aa fost cea mai solicitata, deci ai avut doar de castigat ! Spor las plantat, eu am intregit cu copac 😀 prin acest comentariu 😀

Spune-mi părerea ta!