Jurnal de BAC: Simulare Română

Și… tadadadaaaaam… uite cum ia naștere o nouă categorie pe blogul meu, anume categoria „Jurnal de BAC”. Cu ce o să poată fi digerată această categorie? Cu nimic. Cu ce o să se mănânce în schimb? Cu multe romane, eseuri, texte argumentative, poezii, integrale, derivate, polinoame, logaritmi, triunghiuri, numere, grupuri, inele, corp omenesc, oase, mușchi, sistem nervos, genetică etc. Ați înțeles în principal despre ce va fi vorba. Eu voi fi o nebună care va povesti ce și cum s-a întâmplat, momentan la simulare, ulterior la BAC.

Ce este teoretic BAC-ul? BAC-ul este acea perioadă din viața unui om (nu a oricăruia, că nu toți dau BAC-ul), de la sfârșitul clasei a 12-a, care îi certifică anumite cunoștințe acumulate fie cu ajutorul propriului creier, fie cu ajutorul fițuicilor. Este un examen, care constă în probe la trei materii mari și tari (depinde de profilul fiecăruia) și care, ar trebui, să fie echivalentul bagajului de cunoștințe acumulate în cei patru ani de liceu.

Ce este în realitate BAC-ul? Un examen care constă în probe la trei materii (scrise) și niște competențe, care, în schimb, nu este echivalentul a nimic. BAC-ul, în majoritatea cazurilor, arată capabilitatea unui elev de a toci la niște materii și de a uita în cel mult o săptămână absolut tot. Nu, BAC-ul nu este echivalentul bagajului de cunoștințe cu care un elev ar trebui să părăsească liceul. În 0.1% din cazuri, acesta este echivalent cu ceea ce știe elevul de fapt: nimic, parțial ceva, sau tot.

Cum arată BAC-ul teoretic? Ei bine, așa:

(sursă imagine: Google Images)

Cum arată BAC-ul în realitate? Ei bine, așa:

(sursă imagine: Google Images)

Despre simularea de azi, 3 martie 2014, la limba și literatura română. Să înceapă povestea.

Am nimerit în prima sală, deoarece numele meu începe cu una din primele litere ale alfabetului.  Câte unul în bancă, separați, cu sticluța de apă, pixurile/stilourile pe bancă, așteptam să treacă o dată minutele, să vină subiectele și să scăpăm.

Supraveghetoare erau două profesoare de limba engleză, dintre care una era chiar doamna mea profesoară. Și da, toți s-au speriat de dânsa. Pentru că.. pentru că… pentru că nu te lasă să miști. Ceea ce e bine. Și are dreptate să facă asta. Cel mai bine e să nu fie gălăgie iar tu să te poți concentra și să faci ce știi. E un BAC. Și atât. Ne-a povestit, înainte să vină subiectele, că a întâlnit răsturnări de situații în care cei care știau cu adevărat și erau deranjați de ceilalți s-au blocat și și-au făcut lucrarea praf, ori și mai grav, au fost dați chiar afară din examen. Deci da. Liniște deplină și concentrare maximă. E important ce și cât știi tu, nu ce și cât știe altul.

Am avut cameră. Undeva sus, pe un dulap. Nu m-a intimidat. Mă simțeam oarecum în centrul atenției (vorba lui Laur – și dacă nu știți cine e Laur, nu e problema mea), toată lumea ne supraveghea, camera ațintită asupra noastră. Ce să mai, niște vedete adevărate! (de la Laur citare, dar fără ghilimele.. măcar am specificat!).

Au venit, într-un final subiectele: un text dramatic la prima parte cu niște cerințe asupra lui, un eseu de tip argumentativ la partea a II-a în care trebuia să argumentăm importanța călătoriilor în dezvoltarea personalității tinerilor, iar la partea a III-a despre un personaj al lui Liviu Rebreanu (ION).  (am să vă atașez mai jos subiectele).

M-am apucat frumos și am citit textul, cu atenție, de vreo trei ori și apoi am citit cerințele de la primul subiect, rezolvându-le rând pe rând (lucru pe care trebuie, cred, să-l facă oricine). Am trecut la partea a doua și am început să-mi caut ideile care nu apăreau de nicăieri. Eu însă le căutam și le tot căutam, iar într-un final am reușit să leg un text argumentativ acceptabil (zic eu). Partea a III-a, cu dragul de Ion (care de fapt nu-i drag deloc). Am căutat și aici idei. Și le-am căutat și căutat și căutat, iar când le-am găsit… le-am pierdut pe distanța dintre penița stiloului și hârtie. Am reușit totuși să scriu 70+ rânduri. Echivalentul a 2 pagini jumătate spre 3. Total? 7 pagini.

Am intrat în sala de examen și am ieșit cu aceeași relaxare. Sincer, mă simțeam oarecum drogată pentru că aveam o euforie neîntâlnită și la colegii mei. Dar am constat că asta ajută la concentrare. Și la redarea ideilor (acum că sunt bune sau proaste, depinde). Eu recomand tuturor să fie relaxați. La simulări nu pierdeți nimic, în schimb câștigați experiență și vă pregătiți psihic pentru examen, ceea ce este cel mai important.

Pentru a descărca subiectele de la limba română, click pe următorul link:

http://subiecte2014.edu.ro/2014/simulare/

Pentru a nu descărca subiectele, nu dați click pe link-ul de mai sus.

Atât pentru azi din experiența mea din cadrul primei simulări a examenului de Bacalaureat. Voi reveni miercuri cu o nouă pagină de jurnal. iar miercuri voi vorbi despre matematică. Știu… nici vouă nu vă plac cifrele, literele parcă-s mai drăguțe… dar să știți, că în matematica de BAC întâlniți mai multe litere decât cifre. Așa că spor tuturor!

(sursă imagine: Google Images)

41 de gânduri despre &8222;Jurnal de BAC: Simulare Română&8221;

  1. Au fost usoare subiectele (sunt clasa aXIIa filologie). Ce m-a surprins a fost primul subiect. Ma asteptam sa primim o opera lirica, in schimb am primit o secventa dintr-o opera dramatica. Cat despre argumentare si Ion (la subiectul al III lea)… nu pot sa zic ca au fost grele dar nu am fost chiar incantat de tema argumentarii (importanta studierii stiintelor umaniste). Sper si eu la un 8-9, din cate am auzit de la profa in Oradea sunt rezultate dezastruoase la simulare:)) si sunt corectate la sange lucrarile.

  2. Eu m-am rezumat la 6 pagini :)) Si iti dau dreptate in totalitate la final, da, este doar o simulare si vorba romaneasca „au trecut altii mai prosti, trec si eu” si foarte adevar si faptul ca in matematica sunt mai multe litere decat cifre! :)) Dar doamne ajuta miercuri ca atunci e groaza mai mare :)) celelalte 2 sunt mai ok. Succes miercuri si daca nu ajung joi succes si vineri 🙂

    • Ahaaaa.. te-am luat.. am scris 7! Muahhahahahaha!
      Da, într-adevăr.. este doar o amărâtă de simulare.. mai mult ne pregătește psihic și atât!
      Și eu merg pe acest principi: „au trecut alții mai proști, trec și eu!”
      Succes și ție la următoarele două probe și te mai aștept pe aici!

  3. Am citit si eu subiectele de azi,si chiar daca am terminat de ceva ani liceul,as lua BAC-ul la romana,istorie sau geografie.La matematica sigur nu.Nu am fost bun niciodata.Dar la celelalte materii chiar si dupa atata timp tot as face de un amarat de 6.Nu-i chiar asa de greu.Iar daca inveti cat de cat si esti atent la clasa,poti lua usor peste 8.Spor la BAC ul cel real din vara.Succes tuturor.

  4. Eu as fi dat orice sa fie Ion la clasa a 11a. Din pacate, dupa cum cred ca stii am avut o caracterizare la comedie, am ales-o pe Zoe, si am facut-o nu praf, dar aproape, pentru ca am cam vorbit din amintiri. E absolut singura opera pe care nu o invatasem!
    In fine, la anul sper sa fie roman.

    Mult succes la mate!

    Si da, BAC-ul, raportat la realitate, e nul. Tare m-as bucura daca si-ar da mai multi seama de asta.

    • Da.. știu ce a picat la voi.. și-mi pare rău de voi.. îmi e milă sincer :)) Eu la comedie n-aș fi scris nimic :)). Nu-mi amintesc să fii făcut măcar la clasă comedie (oricum am avut patru profe de română în patru ani.. așa că…).
      Să fie succes și la mate…! Chiar îmi doresc și sper asta!
      Cred că într-o zi or să realizeze mulți că bacul nu mai reprezintă nimic acum. A reprezentat pe vremea bunicului meu.. spre exemplu bunicul meu mai știe din liceu multe chestii și m-a mai ajutat de multe ori!

  5. Si mie mi-au placut subiectele. La subiectul 3 nu prea am invatat, dar am reusit sa scriu aproximativ 4 pagini si sunt multumit. La subiectul 2 tema mi-a placut, dar din pacate al doilea argument l-am incalcit cam mult…oricum, am seprante mari la romana. Problema e matematica…acolo sper sa iau macar 5, iar biologia (cls. 11-12) imi place foarte mult si am retinut foarte multe din materia de clasa a 11-a…asa ca nu am probleme.

    • Eh… te descurci tu la mate… și mie îmi era frică.. dar m-am dus la un prof care mi le-a explicat frumos și bine iar până la ora actuală tot ce am parcurs cu dânsul din materie știu să rezolv.
      Și eu am scris destul la română… sper să fie și bine

  6. Hai că au fost chiar simpatice subiectele de azi… deși nu mă așteptam în nici un caz la teatru la prima parte. Camerele nici pe mine nu m-au speriat, îmi erau chiar simpatice având în vedere că nu aveau cum să mă vadă, că eram destul de în spate într-un amfiteatru. Chiar, ar trebui să-mi fac și eu pe blog o rubrică legată de bac :). Mult succes la mate! :*

    • Tu ce clasă ești? Ai avut Ion sau ce?
      Și mie mi s-a părut accesibil.. sper să iau peste 8,50… de ce nu și peste 9 :)). Acum depinde de cât de apreciate or să fie subiectul 2 și 3.. pentru că eu nu am tocit nimic.. eu am relatat din ce am citit și atât.. adică.. doar cu romanul citit și nimic mai mult.. îmi pare o prostie să se învețe comentariile pe dinafară.

      • Sunt a 12-a, deci Ion…in schimb, destul de prostuta tema argumentarii. Mi-am pierdut cam 10 minute in incercarea de a gasi argumente, incercand sa-mi elimin impulsul de a le scrie ca-s de-a dreptul cretin dac-am fi sa ne raportam la situatii materiale dramatice ce nu permit vizitarea unor noi locuri sau tari.
        Mi se pare cea mai mare prostie asta cu invatatul pe de rost…nu te alegi cu absolut nimic.

      • Mie mi-a plăcut foarte mult tema argumentării… am avut ce spune.. pt că o călătorie chiar ajută un tânăr să se dezvolte cultural în primul rând iar cultura este vitală în formarea unei personalități puternice, frumoase și plină de valori :p

Spune-mi părerea ta!