EU și MODA

Nu suntem prietene. Nu ne agreăm una pe alta și nici nu ne prea înțelegem. De cele mai multe ori eu am păreri diferite față de cum pare moda să le aibă.

Spre deosebire de mine, moda e de părere că trebuie să porți fix ceea ce-ți impune ea. Spre deosebire de ea, eu sunt de părere că trebuie să porți fix ce-ți place și ce-ți șade bine. Mereu am fost împotriva modei și ea împotriva mea. Niciodată nu ne-am potrivit în gusturi. Dar nu-i asta neapărat o problemă, ne descurcăm fiecare cum putem.

Observ că pe zi ce trece moda e din ce în ce mai aiurită. Cel puțin pentru gustul meu este. E prea împopoțonată. Adică, eu o văd așa pentru că mie-mi place simplitatea. Îmi plac lucrurile simple. Ele mi s-au părut întotdeauna cele mai elegante și plăcute cu adevărat ochiului. Ceva simplu pică bine pe oricine, ceva împopoțonat nu întotdeauna :). Părerile mele însă par să fie diferite într-un mod de-a dreptul radical față de cele pe care le are restul lumii. Dar… m-am obișnuit eu cu timpul să las lumea aia undeva într-ale ei și eu să-mi văd de ale mele.

Spuneam că eu prefer tot ceea ce este simplu. Cât mai simplu. Dar simplu este relativ, pentru că este diferit de la un concept la altul, adică de la o persoană la alta. Există persoane pentru care simplul meu este o banalitate ieșită din comun și ne mai întâlnită pe întreg globul pământesc și există persoane ce-mi consideră banalitatea ca pe ceva aiurit. A da… era să uit… exist și eu, cea căreia îi place. Ok.. mai există și alte câteva persoane ce-mi împărtășesc teoria simplității.

Dacă vă întrebați ce înseamnă mai exact simplu în opinia mea… păi simplu e simplu și nu poate fi definit nici măcar în materie de haine sau altceva. Am să încerc totuși să fac un efort. Simplu în materie de haine pentru mine este reprezentat de orice accesoriu vestimentar comod și în care mă simt bine și în largul meu. Simplu la mine înseamnă orice e cu adevărat lejer și… simplu… orice nu conține chestii care să pară că ești împopoțonat și să te facă să arăți ca dracu :D.

simplitate1

Ca să explic mai bine ceea ce am spus mai sus am să vă spun că-mi plac ținutele sport. Asta nu înseamnă că nu-mi plac și ținutele elegante sau acele tinute si costume office. Eu mă refeream mai sus la ținutele de zi cu zi. Iar cum în sport se poate vorbi și de eleganță… și îmbrăcămintea sport poate să aibă o tentă elegantă. În orice, dacă știi cum, poți pune un strop de eleganță și asta numai pentru că eleganța poate să fie asortată cu orice. Trebuie doar să știi cum să faci asta, cum să o asortezi.

Desigur se vor găsii persoane care poate-mi vor spune că și ținutele sport, sau elegante ori office pot fi împopoțonate și extravagante. Am să vă spun că da, aveți dreptate. Orice poate fi transformat în ceva care să-i displacă ochiului sau bunului simț. Însă orice ținută se armonizează perfect cu simplitatea. Eu consider că atâta timp cât simplitatea predomină în rândul oamenilor dar și al ținutelor nu are cum ca rezultatul să displacă ochiului ori percepției creierului. Spre exemplu, o rochie elegantă simplă sau o ținută elegantă simplă este de o o eleganță aparte în simplitatea ei față de ceva împopoțonat și extravagant.

Dacă vă întrebați cum pot să-mi placă și ținutele office și cele sport dar și cele elegante, v-aș răspunde cum nu? Sau.. de ce nu? Ținutele office denotă seriozitate și sobrietate. Există cazuri când e nevoie de o astfel de ținută pentru a accentua cele menționate anterior. Iar mie îmi place seriozitatea și sobrietatea, sunt elemente ce trebuie să te însoțească mereu dar să le aplici doar atunci când situațiile potrivite apar.

Probabil că ce este la modă ar fi mult mai frumos, din punctul meu de vedere, dacă s-ar armoniza cu simplitatea. Dacă ar avea tente de simplitate și eleganță. Însă până ce nu vor fi și aceste elemente ”la modă” eu voi continua să-mi fac propriul meu ”trend”. Și până la urmă ce-ar fi rău în a avea propriul ”trend”? Ce-i rău în a te deosebi de o majoritate prin ținută și atitudine? Ce-i rău în a fi unic și nu precum o turmă? Din punctul meu de vedere, ABSOLUT NIMIC!!!

 

25 de gânduri despre &8222;EU și MODA&8221;

  1. Să vezi mentalitate atunci când ți se spune să te îmbraci „ca fetele”, adică mai mult să te dezbraci.
    Merg pe stradă și se uită lumea strâmb la mine că am blugi largi și tricouri lălâi. Merge o fâstâcită pe stradă și toți boii nu-și mai pot ține balele în gură pentru că i-au văzut juma din cur…
    … zi-mi tu ce mentalitate îi asta.
    … de România, obvious :/
    sau numa la noi, în provincie, se practică d-astea.

  2. Și totuși uite că moda a găsit să-și bage nasul și în șifonierul nostru și ne-a botezat stilul de a ne îmbrăca drept „casual”. Cu varianta lui mai fistichie, „smart casual”. Așa că vrei, nu vrei, ești și tu băgată-n modă până-n gât ! 😆

  3. „amicele” mele se miră de cât de repede îmi cumpăr ceva. Dacă merg cu ele să-şi cumpere cutare şi cutăriţă lucru, şi se nimereşte să găsesc ceva cât mai simplu păi nene, pe loc mi-am luat. De ce? Fiindcă pentru a găsi ceva simplu trebuie să cauţi neică şi să cauţi prin magazine până nu mai poţi. Şi mie nu-mi place asta. Aşa că dacă dă norocul peste mine, ohoh păi sunt bine. Oricum nu mi-am mai cumpărat ceva din iarnă. Obişnuiesc să modific ce nu mai port …. să transform în ceva demn de purtat iar şi iar.
    Da… simplitatea e mână-n mână cu bunul gust.

  4. Eu, sunt la fel ca şi tine, Pishky. Sunt paralelă cu moda. Consider că eşti o persoană bine îmbrăcată dacă îţi stă bine cu ceea ce îmbraci, cu bun gust , te simţi bine în ea şi este potrivită pentru locul în care te afli.
    N-am fost şi din câte mă cunosc nici n-am să fiu vreodată în pas cu moda. Îmi plac tinutele clasice, simple şi nu mă dau în vânt nici după accesorii. Ţinuta mea de bază pe stradă şi la serviciu este cea office, negru sau blue, fustă sau pantalon. Cămăşile le am doar în culori pastel, nu înflorate, nu brodate, nu paietate, ci simple. Poşeta şi eşarfă sunt nelipsite din garderoba mea şi cele mai importante accesorii. Îmi plac eşarfele foarte mult şi le port în general în anotimpurile reci. Rareori prin casă, cel mai mult la sala de sport sau când ies în natură port ţinută sport. Nu-mi place să port blugi pe stradă încă din liceu de când ni s-a impus ţinută obligatorie, m-am obişnuit aşa şi-mi place aşa. În casă de regulă port rochiţe vaporoase în orice anotimp. Eu mi-am creat propriul meu ”trend” şi mă simt bine aşa. Sunt eu!
    O duminică minunată îţi doresc, Pishky. 🙂

    • Îți mulțumesc frumos pentru comentariu și părere, Ștefania!
      Mă bucur să dau de oameni care rezonează cu mine 🙂
      Eu una port blugi și nu port eșarfe decât foarte rar când mă îmbrac într-un anumit fel iarna și merge și o eșarfă ca să fie mai drăguț.
      Și mie îmi plac rochițele vaporoase.. atât în casă cât și când ies afară.

Spune-mi părerea ta!