Roots Revival Romania

roots revival romania

Probabil vă întrebați ce este Roots Revival Romania. Și eu m-am întrebat. Și, doar analizând cuvintele și traducând mot-a-mot cuvintele, m-am dus cu gândul la o reînviere a rădăcinilor românești. Și, citind mai departe despre acest festival, am descoperit că instinctul meu, ca de fiecare dată, nu m-a înșelat, căci Roots Revival Romania dorește să reaprindă spiritul Mariei Tănase, într-un turneu care se va ține în 10 orașe ale țării, cu ajutorul unor artiști din 7 țări, folclorul românesc devenind unul universal, o limbă a tuturor, prin intermediul improvizațiilor de jazz și temele folclorice din țările de origine ale muzicienilor, cât și prin compozițiile originale.

Despre Maria Tănase, probabil că foarte mulți știu destule lucruri. Dar cu siguranță sunt alții care nu știu nimic. Pentru început, zic să o prezentăm pe Maria Tănase.

maria tanase

În continuare nu am să vă spun întreaga biografie a Mariei, ci doar cele mai importante cuvinte care, cred eu, relevă cine a fost omul Maria Tănase. Maria Tănase a fost cântăreață și actriță, iar importanța ei pentru România este asemeni importanței lui Edith Piaf pentru Franța. Pentru întreaga biografie există Wikipedia.

A fost născută în București, dar mă mândresc cu faptul că originile paterne îi sunt gorjenești, tată ei fiind născut într-un sat din județul Gorj, aproape de granița cu județul Dolj. Origini gorjenești având, Maria Tănase a lăsat ceva în acest județ, în special în reședința lui, Târgu-Jiu, înființând sub stricta ei coordonare Taraful Gorjului.

Îmi pare însă rău că festivalul va trece doar pe la Craiova, nu și prin orașul meu natal. Capitala Olteniei este însă favorită întotdeauna.

Revenind la acest turneu, ideea lui îmi pare una foarte tare. Îmi pare de-a dreptul minunat să vrei să trezești la viață, din nou, un spirit muzical, al Mariei Tănase, într-o astfel de manieră, aducând din țări diferite, oameni care să cânte din folclorul lor în memoria unei legende, căci Maria Tănase este și va fi mereu o legendă vie a muzicii românești. Îmi plac, în general, ideile cât mai creative, cât mai trăsnite și cât mai inovatoare, care să aducă un plus proiectului, iar aceasta este una dintre acele idei care dau pe spate pe oricine și, sunt sigură, or să dea pe spate fiecare public pe care-l vor întâlni în toate cele 10 orașe prin care va trece turneul.

Și ca să nu ziceți că sunt rea, am să vă las și vouă cele 10 orașe prin care va trece turneul:

Craiova: 23 septembrie – Teatrul Marin Sorescu
Timișoara: 25 septembrie – Teatrul Național
Oradea: 26 septembrie – Casa Sindicatelor
Cluj-Napoca: 28 septembrie – Filarmonica Transilvania
Sibiu: 29 septembrie – Casa Sindicatelor
Brașov: 01 octombrie – Centrul Reduta
Iași: 03 octombrie – Teatrul Luceafărul
Galați: 04 octombrie – Casa Studenților
Constanța: 06 octombrie – Casa Sindicatelor
București: 11 octombrie – Sala Radio
București: 12 octombrie – Sala Radio

Dacă trece și prin orașul vostru, eu zic să vă duceți. Merită. E ceva inedit. Cu siguranță veți rămâne cu niște amintiri tare plăcute. Și nu vă faceți griji pentru bilete. Biletele pentru turneul Colors of Maria pot fi achiziţionate prin reţeaua Eventim (magazinele Germanos, Orange Shop, Vodafone, Domo, librăriile Cărturesti şi Humanitas) şi online.

7 gânduri despre &8222;Roots Revival Romania&8221;

    • Cred că vorbim despre aceeași luptă care s-a dus și prin 1800-1900 cu aceia care preluau cuvinte din limba franceză și făceau afișe în limba franceză și bla bla bla.
      Eu nu sunt nici pro acestei chestii, nici contra. Cert este că, prin preluarea cuvintelor din alte limbi, prin combinarea lor și prin folosirea lor, s-au format limbile de astăzi, limbi care sunt vorbite curent. Chiar și limba română are o sumedenie de origini și de proporții de cuvinte preluate din alte limbi. Peste sute de ani or să se bage în acele proporții și cuvintele englezești etc.

      • N-ai înțeles bine ideea festivalului. În memoria Mariei Tănase ei vor cânta din propriul folclor, în propria lor limbă. Numele festivalului este însă într-o limbă comună tuturor. Și celor din spania, și celor din Turcia etc. Muzica Mariei Tănase va fi cântată de români, în română. E un festival care combină stiluri folclorice, dar care le redă în forma lor, dacă înțelegi ceea ce vreau să spun. Tocmai de aceea am și scris că este o idee inovatoare 🙂

Spune-mi părerea ta!